Unistars stratēģisks skatījums un plaša pakalpojumu palete
Autors
Unistars grupas uzņēmumi DAN
Communications un Newtel Latvijā darbojas jau astoņus
gadus, bet pats mātes uzņēmums - SIA Unistars - tikai
kopš 2001. gada. Tā nu sanāk, ka māte ir jaunāka par
meitām, lai gan visu trīs uzņēmumu speciālisti ir
vienlīdz pieredzējuši un profesionāli. Tāpēc
arī viņi var veiksmīgi sadarboties, realizējot kopīgus
projektus.
SIA Unistars saņēma
operatora licenci 2003. gada jūlijā. Mērķi lieli,
iespējas - arī. Kā veicas ar to īstenošanu? Par to SP
stāsta SIA Unistars ģenerāldirektors Raimonds
KRŪMIŅŠ.
Stratēģija
- Unistars stratēģija nav
konkurēt ar telekomunikāciju pakalpojumu sniedzējiem, bet
piedāvāt sakaru kanālus gan partneriem, gan korporatīvajiem
klientiem, - stāsta Raimonds Krūmiņš. - Mums ir izdevies
šo principu ievērot attiecībās ar interneta pakalpojumu
sniedzējiem: mēs paši izvairāmies piedāvāt
internetu gala lietotājiem, bet gan nodrošinām piekļuves
pakalpojumus jeb sakaru kanālus interneta pakalpojumu sniedzējiem.
Turpretī fiksētā tīkla balss telefonijas tirgū
konkurence bijušajam monopolistam ir tik niecīga (izņemot
starptautisko telefoniju), ka gandrīz nav pieprasījuma piekļuves
pakalpojumiem, tāpēc šajā jomā esam tiešās
un skarbās konkurences attiecībās ar citiem fiksētās
telefonijas pakalpojumu sniedzējiem, bet galvenokārt jau ar Lattelekom.
Ja klients prasa risinājumu, kur kopā ar dažādiem datu
pārraides pakalpojumiem jābūt arī balss pakalpojumiem, tad
mēs tos arī nodrošinām. Nodarbojamies gan ar sakaru kanālu
vairumtirdzniecību, gan ar tīklu drošības
risinājumiem, gan virtuālo privāto tīklu izveidi un
apkalpošanu, gan videonovērošanas un apsardzes
signalizācijas pieslēgšanu, gan dažādu citu
papildpakalpojumu sniegšanu, izmantojot vienus un tos pašus sakaru
kanālus, kas korporatīvajiem klientiem ļauj taupīt naudu,
jo katrs nākamais pakalpojums maksā ievērojami lētāk,
nekā pērkot un ierīkojot tos katru atsevišķi un katru
no cita operatora vai pakalpojumu sniedzēja. Šobrīd mūsu
plānos neietilpst sniegt telekomunikāciju pakalpojumus plašam
privātpersonu lokam, bet dažkārt mūs izvēlas
individuālie biznesa klienti, kuri neveido paši savu tīklu,
toties izvirza augstas kvalitātes prasības.
SIA Unistars piedāvā
arī mūsdienīgus, kvalitatīvus un drošus piekļuves
tīkla risinājumus, kādu ļoti pietrūkst Latvijas
telekomunikāciju tirgū. Tas tāpēc, ka liela daļa
kabeļu infrastruktūras, kas saglabājusies no padomju laikiem, ir
morāli un fiziski novecojusi, un ir ļoti grūti atrast
galiekārtas, kuras spētu šādā tīklā pietiekami
efektīvi darboties. Ja klients vēlas mūsdienīgus sakaru
risinājumus, jāierīko jauns kapara vai optiskais kabelis, bet
pēdējā laikā ir aizvien grūtāk šos darbus
saskaņot un saņemt rakšanas atļaujas. Alternatīva ir
izmantot radiopiekļuves risinājumus. Unistars piedāvā
liela darbības rādiusa platjoslas radiopiekļuvi 3,5 un 3,6 GHz
frekvenču diapazonos ar garantēto ātrdarbību līdz 20
megabitiem sekundē dupleksā režīmā.
Ja potenciālo klientu
vienuviet ir pietiekami daudz, piedāvājam arī kabeļu
risinājumus. Veiksmīgs piemērs tam ir Salienas ciemats
Babītes pagastā, kur Unistars investē
telekomunikāciju infrastruktūras izveidē, lai pēc
šī ciemata nodošanas ekspluatācijā varētu sniegt
pakalpojumus. Ir arī citi kabeļu objekti, kas ļauj
uzņēmumam izmantot uzkrāto pieredzi, gan arī
komerciāli attīstīt kabeļu infrastruktūras
risinājumus, jo diemžēl investīcijas, kuras jāiegulda
gan kabeļu tīklā, gan aktīvajā infrastruktūras
daļā ir diezgan ievērojamas, un ir jāpanāk to
iespējami ātrāka atmaksāšanās.
Priekšrocība - komplekss
risinājums
Ar ko gan Unistars piedāvājums
būtiski atšķiras no konkurentu piedāvātā? R.
Krūmiņš uzskata, ka Unistars priekšrocība ir
kompleksie pakalpojumi, kuros ietilpst viss, kas klientam nepieciešams, -
sākot ar piekļuves tīklu un beidzot ar drošības
sistēmām. Kāds skeptiķis varētu neticīgi
paraustīt plecus: vai gan ko tādu spēj samērā neliels
uzņēmums! Noteikti spēj, jo tieši tas ir neliela
uzņēmuma spēks, - būt pietiekami vingram un elastīgam,
lai spētu izpildīt salīdzinoši nedaudzu klientu
vissarežģītākās vēlmes, ko tas, protams,
nespētu, ja klientu būtu tūkstošiem. Turklāt
nedrīkst aizmirst arī papildspēkus - sadarbības partnerus
gan Latvijā, gan citās pasaules valstīs, kuru pieredze un
reputācija jau pati par sevi ir kvalitātes garantija.
Uzņēmums vienmēr ir spējis atrast tehnisko risinājumu
jebkurai klienta problēmai, kad izvēlētā tehnika un
risinājumi vienmēr tiek sagatavoti un pārbaudīti ar
akadēmisku rūpību, ko ļauj grupas uzņēmumu
personāla augstā kvalifikācija un pieredze. Vienlaikus Unistars
cenšas pieturēties pie vairāku piegādātāju
stratēģijas, lai nekļūtu no tiem pārāk
atkarīgs.
Latvijā Unistars sadarbojas
ar interneta pakalpojumu sniedzējiem Latnet, IP Pasaule, MicroLink
Latvia u. c. Tas ļauj klientam izvēlēties, kāda
interneta piegādātāja pakalpojumus viņš vēlas, jo
attiecīgais pieslēgums tiek nodrošināts, jau veidojot Unistars
piekļuves tīklu. Vēl klients var izmantot Unistars piedāvāto
balss telefoniju, kur balss signāls tiek padots pa datu pārraides
kanāliem, vai arī tradicionālo balss pārraidi. Unistars
sadarbības partneri balss pārraides risinājumos ir Chartwell
Telecom, CSC Telecom un Triatel, un viņi, savukārt,
izmanto Unistars sakaru kanālus.
Mūsu ekstra -
drošības risinājumi
Īpašu Unistars klientu
interesi izraisījis sakaru operatoram samērā netradicionāls
piedāvājums - dažādi drošības risinājumi.
Tie ļauj sakaru kanālu un interneta lietotājam pašam
nerūpēties par antivīrusu versiju atjaunošanu,
neraizēties, ka kāds hakeris varētu ielauzties viņa datu
bāzē vai iztukšot internetbankas kontu. Unistars veic
visus drošības pasākumus, to skaitā pārraidāmo
datu šifrēšanu, klienta vietā, turklāt no
attāluma un parasti, neuzstādot nekādu papildus aparatūru
klienta birojā.
Unistars piedāvā arī
videonovērošanas pakalpojumus gan korporatīvajiem, gan
privātajiem klientiem. Galvenā priekšrocība ir tāda,
ka videonovērošanu var veikt no attāluma caur datu
pārraides tīklu vai internetu. Dati tiek savākti
aizsargātā datu centrā, un, piemēram,
aplaupīšanas gadījumā, tiem nav iespējams nesankcionēti
piekļūt, un tie saglabājas neskarti. Šo pakalpojumu Unistars
sācis piedāvāt tikai šogad. Klients var izmantot to,
nepērkot savu videonovērošanas aparatūru un
ierakstošās iekārtas. Ja tomēr viņš vēlas
izmantot savu aparatūru, tad ir iespēja īrēt Unistars
kanālus, lai saslēgtu iekārtas vienotā tīklā un
nodrošinātu videosignāla pārraidi.
Iespējama arī apsardzes
signalizācijas pieslēgšana pa Unistars datu
pārraides kanāliem. Šāds risinājums ļauj
precīzāk identificēt, kas noticis objektā, lai
nevajadzētu turp braukt viltus trauksmes vai kādas tehniskas
kļūmes dēļ. To nodrošina Unistars
tehnoloģija: iespējams izmantot dažāda veida devējus,
kuru radīto signālu saturs tiek pārraidīts uz apsardzes
firmu. Ļoti liela nozīme ir arī šajā pakalpojumā
izmantotajam tiešsaistes režīmam, lai trauksmes signāls
pienāktu jau pēc dažām sekundēm un ļaundari
nepagūtu aizbēgt.
Aizvien plašāk
izplatās norēķinu kartes, bet transakcijas ar tām ir
apgrūtinātas vājo sakaru dēļ, jo nereti tiek
bojāti sakaru kanāli vai arī norēķini notiek
pārāk lēni (procedūra notiek ar iezvanpieeju). Ja
rindā pie kasēm sastājas vairāki pircēji ar
kartēm, visa rinda gaida un nervozē. Unistars
norēķinu termināļa pieslēgumam piedāvā
izmantot Ethernet protokolu un ātrdarbīgus platjoslas
tīklus. Tas dod iespēju maksājumu veikt dažās
sekundēs dažu desmitu sekunžu vai pat minūšu vietā
un saņemt arī citus papildpakalpojumus, neaizņemot telefona
līnijas, turklāt, pa to pašu līniju var pieslēgt
arī telefonu un ietaupīt abonēšanas maksu un maksu par
sarunām uzņēmuma tīkla ietvaros, lai cik arī tālu
viena no otras neatrastos tā filiāles. Šādi Unistars,
pārdodot sakaru kanālu, apaudzē to ar
dažādām papildfunkcijām, kas klientam ļauj
ietaupīt daudz naudas un paver jaunas, nebijušas iespējas.
Gunta KĻAVIŅA
Unistars grupas uzņēmumi DAN Communications un Newtel Latvijā darbojas jau astoņus gadus, bet pats mātes uzņēmums - SIA Unistars - tikai kopš 2001. gada. Tā nu sanāk, ka māte ir jaunāka par meitām, lai gan visu trīs uzņēmumu speciālisti ir vienlīdz pieredzējuši un profesionāli. Tāpēc arī viņi var veiksmīgi sadarboties, realizējot kopīgus projektus.
SIA Unistars saņēma operatora licenci 2003. gada jūlijā. Mērķi lieli, iespējas - arī. Kā veicas ar to īstenošanu? Par to SP stāsta SIA Unistars ģenerāldirektors Raimonds KRŪMIŅŠ.
Stratēģija
- Unistars stratēģija nav konkurēt ar telekomunikāciju pakalpojumu sniedzējiem, bet piedāvāt sakaru kanālus gan partneriem, gan korporatīvajiem klientiem, - stāsta Raimonds Krūmiņš. - Mums ir izdevies šo principu ievērot attiecībās ar interneta pakalpojumu sniedzējiem: mēs paši izvairāmies piedāvāt internetu gala lietotājiem, bet gan nodrošinām piekļuves pakalpojumus jeb sakaru kanālus interneta pakalpojumu sniedzējiem. Turpretī fiksētā tīkla balss telefonijas tirgū konkurence bijušajam monopolistam ir tik niecīga (izņemot starptautisko telefoniju), ka gandrīz nav pieprasījuma piekļuves pakalpojumiem, tāpēc šajā jomā esam tiešās un skarbās konkurences attiecībās ar citiem fiksētās telefonijas pakalpojumu sniedzējiem, bet galvenokārt jau ar Lattelekom. Ja klients prasa risinājumu, kur kopā ar dažādiem datu pārraides pakalpojumiem jābūt arī balss pakalpojumiem, tad mēs tos arī nodrošinām. Nodarbojamies gan ar sakaru kanālu vairumtirdzniecību, gan ar tīklu drošības risinājumiem, gan virtuālo privāto tīklu izveidi un apkalpošanu, gan videonovērošanas un apsardzes signalizācijas pieslēgšanu, gan dažādu citu papildpakalpojumu sniegšanu, izmantojot vienus un tos pašus sakaru kanālus, kas korporatīvajiem klientiem ļauj taupīt naudu, jo katrs nākamais pakalpojums maksā ievērojami lētāk, nekā pērkot un ierīkojot tos katru atsevišķi un katru no cita operatora vai pakalpojumu sniedzēja. Šobrīd mūsu plānos neietilpst sniegt telekomunikāciju pakalpojumus plašam privātpersonu lokam, bet dažkārt mūs izvēlas individuālie biznesa klienti, kuri neveido paši savu tīklu, toties izvirza augstas kvalitātes prasības.
SIA Unistars piedāvā arī mūsdienīgus, kvalitatīvus un drošus piekļuves tīkla risinājumus, kādu ļoti pietrūkst Latvijas telekomunikāciju tirgū. Tas tāpēc, ka liela daļa kabeļu infrastruktūras, kas saglabājusies no padomju laikiem, ir morāli un fiziski novecojusi, un ir ļoti grūti atrast galiekārtas, kuras spētu šādā tīklā pietiekami efektīvi darboties. Ja klients vēlas mūsdienīgus sakaru risinājumus, jāierīko jauns kapara vai optiskais kabelis, bet pēdējā laikā ir aizvien grūtāk šos darbus saskaņot un saņemt rakšanas atļaujas. Alternatīva ir izmantot radiopiekļuves risinājumus. Unistars piedāvā liela darbības rādiusa platjoslas radiopiekļuvi 3,5 un 3,6 GHz frekvenču diapazonos ar garantēto ātrdarbību līdz 20 megabitiem sekundē dupleksā režīmā.
Ja potenciālo klientu vienuviet ir pietiekami daudz, piedāvājam arī kabeļu risinājumus. Veiksmīgs piemērs tam ir Salienas ciemats Babītes pagastā, kur Unistars investē telekomunikāciju infrastruktūras izveidē, lai pēc šī ciemata nodošanas ekspluatācijā varētu sniegt pakalpojumus. Ir arī citi kabeļu objekti, kas ļauj uzņēmumam izmantot uzkrāto pieredzi, gan arī komerciāli attīstīt kabeļu infrastruktūras risinājumus, jo diemžēl investīcijas, kuras jāiegulda gan kabeļu tīklā, gan aktīvajā infrastruktūras daļā ir diezgan ievērojamas, un ir jāpanāk to iespējami ātrāka atmaksāšanās.
Priekšrocība - komplekss risinājums
Ar ko gan Unistars piedāvājums būtiski atšķiras no konkurentu piedāvātā? R. Krūmiņš uzskata, ka Unistars priekšrocība ir kompleksie pakalpojumi, kuros ietilpst viss, kas klientam nepieciešams, - sākot ar piekļuves tīklu un beidzot ar drošības sistēmām. Kāds skeptiķis varētu neticīgi paraustīt plecus: vai gan ko tādu spēj samērā neliels uzņēmums! Noteikti spēj, jo tieši tas ir neliela uzņēmuma spēks, - būt pietiekami vingram un elastīgam, lai spētu izpildīt salīdzinoši nedaudzu klientu vissarežģītākās vēlmes, ko tas, protams, nespētu, ja klientu būtu tūkstošiem. Turklāt nedrīkst aizmirst arī papildspēkus - sadarbības partnerus gan Latvijā, gan citās pasaules valstīs, kuru pieredze un reputācija jau pati par sevi ir kvalitātes garantija. Uzņēmums vienmēr ir spējis atrast tehnisko risinājumu jebkurai klienta problēmai, kad izvēlētā tehnika un risinājumi vienmēr tiek sagatavoti un pārbaudīti ar akadēmisku rūpību, ko ļauj grupas uzņēmumu personāla augstā kvalifikācija un pieredze. Vienlaikus Unistars cenšas pieturēties pie vairāku piegādātāju stratēģijas, lai nekļūtu no tiem pārāk atkarīgs.
Latvijā Unistars sadarbojas ar interneta pakalpojumu sniedzējiem Latnet, IP Pasaule, MicroLink Latvia u. c. Tas ļauj klientam izvēlēties, kāda interneta piegādātāja pakalpojumus viņš vēlas, jo attiecīgais pieslēgums tiek nodrošināts, jau veidojot Unistars piekļuves tīklu. Vēl klients var izmantot Unistars piedāvāto balss telefoniju, kur balss signāls tiek padots pa datu pārraides kanāliem, vai arī tradicionālo balss pārraidi. Unistars sadarbības partneri balss pārraides risinājumos ir Chartwell Telecom, CSC Telecom un Triatel, un viņi, savukārt, izmanto Unistars sakaru kanālus.
Mūsu ekstra - drošības risinājumi
Īpašu Unistars klientu interesi izraisījis sakaru operatoram samērā netradicionāls piedāvājums - dažādi drošības risinājumi. Tie ļauj sakaru kanālu un interneta lietotājam pašam nerūpēties par antivīrusu versiju atjaunošanu, neraizēties, ka kāds hakeris varētu ielauzties viņa datu bāzē vai iztukšot internetbankas kontu. Unistars veic visus drošības pasākumus, to skaitā pārraidāmo datu šifrēšanu, klienta vietā, turklāt no attāluma un parasti, neuzstādot nekādu papildus aparatūru klienta birojā.
Unistars piedāvā arī videonovērošanas pakalpojumus gan korporatīvajiem, gan privātajiem klientiem. Galvenā priekšrocība ir tāda, ka videonovērošanu var veikt no attāluma caur datu pārraides tīklu vai internetu. Dati tiek savākti aizsargātā datu centrā, un, piemēram, aplaupīšanas gadījumā, tiem nav iespējams nesankcionēti piekļūt, un tie saglabājas neskarti. Šo pakalpojumu Unistars sācis piedāvāt tikai šogad. Klients var izmantot to, nepērkot savu videonovērošanas aparatūru un ierakstošās iekārtas. Ja tomēr viņš vēlas izmantot savu aparatūru, tad ir iespēja īrēt Unistars kanālus, lai saslēgtu iekārtas vienotā tīklā un nodrošinātu videosignāla pārraidi.
Iespējama arī apsardzes signalizācijas pieslēgšana pa Unistars datu pārraides kanāliem. Šāds risinājums ļauj precīzāk identificēt, kas noticis objektā, lai nevajadzētu turp braukt viltus trauksmes vai kādas tehniskas kļūmes dēļ. To nodrošina Unistars tehnoloģija: iespējams izmantot dažāda veida devējus, kuru radīto signālu saturs tiek pārraidīts uz apsardzes firmu. Ļoti liela nozīme ir arī šajā pakalpojumā izmantotajam tiešsaistes režīmam, lai trauksmes signāls pienāktu jau pēc dažām sekundēm un ļaundari nepagūtu aizbēgt.
Aizvien plašāk izplatās norēķinu kartes, bet transakcijas ar tām ir apgrūtinātas vājo sakaru dēļ, jo nereti tiek bojāti sakaru kanāli vai arī norēķini notiek pārāk lēni (procedūra notiek ar iezvanpieeju). Ja rindā pie kasēm sastājas vairāki pircēji ar kartēm, visa rinda gaida un nervozē. Unistars norēķinu termināļa pieslēgumam piedāvā izmantot Ethernet protokolu un ātrdarbīgus platjoslas tīklus. Tas dod iespēju maksājumu veikt dažās sekundēs dažu desmitu sekunžu vai pat minūšu vietā un saņemt arī citus papildpakalpojumus, neaizņemot telefona līnijas, turklāt, pa to pašu līniju var pieslēgt arī telefonu un ietaupīt abonēšanas maksu un maksu par sarunām uzņēmuma tīkla ietvaros, lai cik arī tālu viena no otras neatrastos tā filiāles. Šādi Unistars, pārdodot sakaru kanālu, apaudzē to ar dažādām papildfunkcijām, kas klientam ļauj ietaupīt daudz naudas un paver jaunas, nebijušas iespējas.