Sakaru Pasaule - Žurnāls par
modernām komunikācijām

  
  


Atpakaļ Jaunais numurs Arhīvs Par mums Meklēšana

NEXT par sarežģīto stāsta vienkārši

   

Raidījums apzināti tiek veidots tā, lai informāciju spētu saprast gan mājsaimniece, gan

 

No šā gada maija TV-5 ēterā katru nedēļu redzams piecpadsmit minūšu raidījums par informācijas tehnoloģijām - NEXT. Tas top sadarbībā ar 2001. gada nogalē Latvijas preses tirgu iekarojušo žurnālu ar tādu pašu nosaukumu un informē skatītājus par Latvijas tirgū pieejamajām mājas elektroprecēm un informācijas tehnoloģiju produktiem, tostarp piedāvājot izsmeļošus apskatus par to priekšrocībām un arī nepilnībām. Plašāk ar raidījumu NEXT iepazīstina TV-5 mārketinga direktors JURIS GRAUDUMNIEKS un raidījuma koordinators ROBERTS JANSONS.

 

- Ar ko raidījums NEXT atšķiras no citu Latvijas televīziju piedāvātajiem raidījumiem par informācijas tehnoloģijām?

J. Graudumnieks: – Raidījums NEXT paredzēts informācijas tehnoloģiju un mājas elektropreču lietotājiem, nevis profesionāļiem vai entuziastiem. Tādēļ informāciju pasniedzam vienkāršā un visiem saprotamā valodā, papildinot to ar acīm tīkamu un interesantu vizuālo materiālu. Tā ir niša, kuru citas Latvijas televīzijas vēl nav iekarojušas. Mēs sarežģīto cenšamies izstāstīt un parādīt vienkārši.

Raidījuma mērķa auditorija ir jauni un ekonomiski aktīvi cilvēki - mājas elektronikas preču un informācijas tehnoloģiju lietotāji. Tādēļ sniedzam dinamisku un objektīvu informāciju, kas ļauj salīdzināt dažādu ražotāju piedāvātos produktus.

R. Jansons: – Mēs apzināti raidījuma sižetos minam ne tikai konkrēta produkta priekšrocības, bet arī trūkumus. Gribam būt objektīvi, tādēļ uz daudzām lietām raugāmies kritiski. Skatītāju acu priekšā veicam eksperimentus, tādējādi nodrošinot neatkarīgu un objektīvu šo produktu kvalitātes novērtējumu un salīdzinājumu. Piemēram, vienā no pirmajiem raidījumiem, stāstot par mitrumu izturošo Nokia telefonu, centāmies to arī nodemonstrēt. Slīcinājām telefonu ūdensglāzē! Tāds ir mūsu raidījuma pamatprincips. Ja ražotājs garantē telefona triecienizturību, tad mēs arī skatītāju acu priekšā to pārbaudām. Domāju, ka ar šādiem eksperimentiem NEXT vērotājiem rodas pilnīgāks priekšstats par konkrēto produktu. Mēs varam atļauties to darīt, jo mums nav nekādu saistību ar ražotājiem.

- Tātad raidījums NEXT nav reklāmas raidījums?

R. Jansons: – Nekādā gadījumā! Raidījums ir mūsu pašu skatījums uz konkrētiem produktiem. 

J. Graudumnieks: – Mūsu sadarbības piedāvājumos sponsoriem ir skaidri deklarēts, ka ražotājs nevar kļūt par raidījuma atbalstītāju. Tātad, piemēram, mobilo telefonu ražotājs Nokia nekad nebūs raidījuma NEXT sponsors. Ar laiku domājam raidījuma beigās veidot atsevišķi nodalītu komercziņu pielikumu, lai atpelnītu raidījuma veidošanā ieguldītos līdzekļus.

- Kādēļ par raidījuma partneri izvēlēts žurnāls NEXT?

J. Graudumnieks: – Žurnāla reportieru komanda ir ar pieredzi tehnoloģiju žurnālistikā. Tas arī īstenībā bija galvenais iemesls, kādēļ par partneriem izvēlējāmies žurnālu NEXT. Atrast profesionālu žurnālistu šajā jomā ir diezgan grūti, tādēļ nolēmām sadarboties ar cilvēkiem, kuri jau pārzina nozari un kuriem ir pieejama jaunākā informācija. Mēs varam paļauties uz viņu profesionalitāti.

R. Jansons: – Raidījums ir TV-5 un žurnāla radošo darbinieku kopdarbs. Žurnāls mums piedāvā datu bāzi, savukārt mūsu galvenais uzdevums ir vizualizēt raidījumu. Tādēļ jo īpašu uzmanību pievēršam operatora darbam. Jāatzīst, ka ne tikai Latvijā, bet visā pasaulē ir maz raidījumu, kas, vienkārši un saprotami stāstot par jaunākajiem sasniegumiem informācijas tehnoloģijās, piedāvā arī interesantu raidījuma vizuālo risinājumu.

- Vai NEXT mēģina lauzt stereotipu, ka informācijas tehnoloģijas ir tikai mūsdienu parādība?

R. Jansons: – Lai gan galvenokārt pievēršamies jaunākajiem informācijas tehnoloģiju izgudrojumiem, cenšamies skatītājus iepazīstināt arī ar šīs nozares vēsturi. Vienā no pirmajiem raidījumiem stāstījām par telefona vēsturi. Pieļauju, ka daudzi nemaz nezina, ka šogad mobilajam telefonam aprit trīsdesmit gadu. Stāstīsim arī par to! Manuprāt, pateicoties šiem vēsturiskajiem atskatiem, raidījums ir ne tikai informējošs, bet arī izglītojošs.

J. Graudumnieks: – Turklāt raidījums tiek adaptēts arī TV-5 krievu valodā runājošajai auditorijai. To tulko profesionāls tulks. Jāatzīst, ka pagaidām NEXT tikai uzņem apgriezienus. Līdz jūnija beigām centīsimies, tā teikt, noslīpēt raidījumu, lai jau rudenī atgrieztos ēterā ar jaunu sparu un jaunām idejām. Formātu mainīt neplānojam. Tas ir un būs iknedēļas piecpadsmit minūšu garš raidījums latviešu un krievu valodā.

 

Andra CERIŅA

 
Design and programming by Anton Alexandrov - 2001