Biznesa dienas iezīmē perspektīvu
Lattelekom Biznesa dienas, kas šoruden notika jau sesto reizi,
kļuvušas ne vien par lielisku tradīciju, bet arī par
gluži nep
Lattelekom
Biznesa dienas, kas šoruden notika jau sesto reizi,
kļuvušas ne vien par lielisku tradīciju, bet arī par
gluži nepieciešamu uzņēmuma un tā klientu dialoga
sastāvdaļu. Aizvien izteiktāk iezīmējas arī
pilnīgi jauns pavērsiens šajās attiecībās: nereti
klienti pārtop par partneriem, lai kopīgi piedāvātu jaunus
pakalpojumus citiem klientiem. Par to, kādas bija šā gada Biznesa
dienu aktuālākās tēmas, SP pastāstīja Lattelekom
Korporatīvo klientu apkalpošanas daļas Tirdzniecības
nodaļas direktors Aigars CERUSS.
Biznesa dienu sesijas notika
paralēli divās zālēs. Vienā tika aplūkotas
regulēšanas un tirgus liberalizācijas tēmas, bet otrā
- Lattelekom jaunie darbības virzieni. Šoreiz tuvāk par
tiem.
Klients
kļūst partneris
Lattelekom kopā ar
SIA DEAC izstrādājis jaunu sadarbības projektu, kurā
apvienoti abu partneru risinājumi. Tādējādi uz Lattelekom
vienotā biznesa tīkla bāzes izveidots DEAC
profesionālas elektroniskā pasta sistēmas pakalpojums, kura
pamatā ir ASP (Application Service Provisioning)
risinājums un dokumentu vadības sistēma. Tas nozīmē,
ka pakalpojuma sniedzējs garantē datu nezūdamību un,
protams, arī to, ka dati vienmēr tiek uzglabāti, - pat tad, ja
pārtrūkst savienojums ar pasta serveri. (Ierastajās interneta
e-pasta sistēmās e-pasta sūtījuma droša
saņemšana vai saglabāšana netiek garantēta.) Tiek
nodrošināta arī spēcīga antivīrusu
aizsardzība, jo šādai profesionālai sistēmai tas ir
obligāts nosacījums, lai garantētu klienta informācijas
saglabāšanu. Klientam pašam nav jāpērk antivīrusu
programmas, pasta sistēmu licences, spēcīga aparatūra pasta
sūtījumu glabāšanai un rezervēšanai,
jādomā par informācijas drošību un savu IT atbalsta
personāla izveidi. Atliek tikai nopirkt pakalpojumu un izteikt savas
vēlmes, bet visu pārējo nodrošina DEAC un Lattelekom.
Izmantojot pieslēgumu
pie Lattelekom vienotā biznesa tīkla, var efektīvi lietot
ne tikai e-pasta un dokumentu vadības sistēmas, bet arī citus
pakalpojumus. Paredzams, ka vienotais biznesa tīkls nākotnē
varētu kļūt par vidi, kur klients varētu
izvēlēties visu, kas vajadzīgs tieši viņa biznesa
darbības nodrošināšanai - piemērotu tīkla un
drošības risinājumu, pakalpojumus un informāciju.
Kā
pastāstīja Aigars Ceruss, ir ievadītas sarunas ar vairākiem
potenciālajiem partneriem par citu kopēju pakalpojumu sniegšanu.
Lattelekom uzņemas vides uzturētāja un pakalpojuma
piegādātāja funkcijas, izmantojot uzņēmuma
infrastruktūru un pakalpojumu piegādes tīklu.
Lattelekom -
ārpus Latvijas
Lielu interesi
izraisīja Lattelekom Baltijas projekta BalticNet prezentācija.
- Mērķis sākt darbu Baltijas tirgū uzņēmumam bija
jau pirms gada, - stāsta Aigars Ceruss. - Augustā bija sagatavota
tehniskā bāze pakalpojumu sniegšanai un septembrī,
pēc filiāles atvēršanas un pakalpojumu sniegšanas
atļaujas saņemšanas, parakstīts līgums ar pirmo Lattelekom
klientu Lietuvā MicroLink. Šobrīd ar Lietuvas un
Igaunijas klientiem strādājam no Latvijas, bet perspektīvā
klientu apkalpošanu pakāpeniski attīstīsim arī abu
kaimiņvalstu filiāles.
Lattelekom sācis
darbību Lietuvā kā globālā interneta
vairumtirdzniecības pakalpojumu sniedzējs, un tur noder Latvijas
tirgū uzkrātā pieredze. Mūsu kompetence un fakts, ka ar MicroLink
cieši sadarbojamies Latvijā, bija pozitīvs stimuls,
kāpēc tieši šis uzņēmums kļuva par mūsu
pirmo klientu Lietuvā. Pēc tam noslēdzām līgumus arī
ar vairākiem citiem Lietuvas telekomunikāciju pakalpojumu
sniedzējiem par interneta piegādi.
Līdz šim
klientiem, kuriem bija nepieciešami datu komunikāciju risinājumi
starp Baltijas valstīm, tika piedāvāti pakalpojumi līdz
2Mbit/s, un to cena neļāva pilnībā apmierināt klientu
prasības pēc lielāka datu pārraides ātruma un
kvalitātes. BalticNet projekts ļauj Baltijas valstu
uzņēmumiem izmantot kvalitatīvus datu pakalpojumus par
pieņemamām cenām, turklāt īpaša ir iespēja
iegādāties Lattelekom risinājumus ar datu pārraides
ātrumu līdz 10Mbit/s un vairāk. Tas ļauj klientam
ievērojami optimizēt IT infrastruktūras izmaksas, piemēram,
izvietojot IT resursus tikai vienā valstī, bet caur platjoslas
pieslēgumiem lietojot tos visās trijās.
- Lattelekom ir
izvietojis infrastruktūras un pakalpojuma piekļuves mezglus (point-of-presence)
Tallinā un Viļņā, kas pieslēgti Lattelekom
tīklam Latvijā, izmantojot optisko kabeļu infrastruktūru, -
stāsta Aigars Ceruss. - Pakalpojumu piekļuves mezglu
rezervēšana, izmantojot gan pašreizējos optikas
savienojumus ar abiem Baltijas valstu operatoriem Eesti Telefon un Lietuvas
Telekomas, gan arī tikko veiksmīgi uzsāktā
sadarbība ar abām Baltijas valstu enerģētikas
kompānijām, ļaus veidot fiziski pilnībā rezervētu
infrastruktūru, kas spēs nodrošināt visaugstākā
līmeņa datu pakalpojumu kvalitāti.
Mūsu galvenais
mērķis ir darbs ar tādiem korporatīvajiem klientiem, kuriem
ir nepieciešami pakalpojumi visā Baltijā vai vismaz divās
valstīs. Biznesa integrācija Baltijā kļūst aizvien
izteiktāka, veidojas aizvien vairāk daudznacionālu
uzņēmumu. No otras puses, lielie uzņēmumi
ģeogrāfiski kļūst aizvien izkliedētāki, un
efektīvu komunikāciju nozīme starp tiem - aizvien
aktuālāka.
Simetriskais
DSL - garantēts ātrums
Jau kļuvis
par tradīciju, ka Lattelekom, sekojot klientu
pieprasījumam, katru gadu izstrādā aizvien jaunus datu
pakalpojumus, - stāsta Aigars Ceruss. - Šoreiz biznesa dienās
stāstījām par simetriskā DSL (ShDSL)
tehnoloģijas ieviešanu, kas jau nākamā gada
sākumā ļaus uzņēmumam piedāvāt klientiem
virkni jaunu datu pakalpojumu un risinājumu. Pakalpojums būs ar
simetrisku datu pārraidi, t.i. pārraides ātrumi būs
vienādi abos virzienos - gan uz, gan no tīkla. Plānots, ka
piedāvāsim klientiem gan 1 Mbit, gan 2 Mbit ātrumu pakalpojumus,
kas ļaus nodrošināt piekļuvi internetam vai savienot
vienotā datu pārraides tīklā uzņēmumu
filiāles, birojus vai veikalu tīklus. Turklāt Lattelekom
garantēs pārraidāmās informācijas ātrumu , kas
ļaus klientiem izmantot šaos tīklus lietojumiem ar augstām
kvalitātes prasībām. To panāksim, nodrošinot
pietiekami lielu tīkla kapacitāti un tilpuma rezerves, lai klienta
pasūtīto ātrumu tiešām garantētu jebkuros
apstākļos, turklāt tas nebūs atkarīgs no lietotāju
skaita un nemazināsies, ja kādā diennakts laikā
tīklā būs ļoti daudz lietotāju. Simetriskā DSL
izvēršana notiks visā Latvijā uzreiz: tur, kur ir
platjoslas tīkli, būs pieejams arī šis pakalpojums. Sh
DSL tiks izmantota pašreizējā DSL tīkla platforma,
tikai nedaudz mainīsies kanālu organizēšanas veids. Cenas
gan būs augstākas nekā Ultra DSL, toties zemākas
nekā Lattelekom Frame Relay pakalpojumiem. To varētu
uzskatīt par kompromisu starp Ultra DSL kvalitāti un Frame
Relay cenu.
Attīstot ideju par
pilnu klientu datu tīklu apkalpošanu, Lattelekom jau
šogad strādā pie projekta, kas ļaus Lattelekom
klientiem bez rūpēm nodot operatora ziņā viņu lietoto
datu pārraides tīklu izveidi, pārraudzību un
uzturēšanu. Tādējādi katrs Lattelekom klients
varēs pieprasīt viņa vajadzībām atbilstošu
telekomunikāciju tīkla risinājumu ar nepieciešamo
kvalitātes un apkalpošanas līmeni.
Aigars Ceruss
informēja SP, ka Lattelekom ar nākamo gadu sāks sniegt
platjoslas datu pakalpojumus ar ātrumu no 10Mbit/s līdz 1Gbit/s
visā Latvijā. Tādējādi, pašreiz tikai
Rīgā pieejamos Ātrgaitas datu tīkla pakalpojumus,
turpmāk varēs lietot jebkurš Lattelekom klients
jebkurā no Latvijas pilsētām. Svarīgi, ka tirgū
pieprasījums pēc aizvien jauniem pakalpojumiem pieaug un Lattelekom
speciālisti reaģē uz šīm izmaiņām
gluži kā seismologi: ja rīt būs jaunumi, mēs tos
zinām jau šodien.
Anita
KĻAVA
Lattelekom Biznesa dienas, kas šoruden notika jau sesto reizi, kļuvušas ne vien par lielisku tradīciju, bet arī par gluži nepieciešamu uzņēmuma un tā klientu dialoga sastāvdaļu. Aizvien izteiktāk iezīmējas arī pilnīgi jauns pavērsiens šajās attiecībās: nereti klienti pārtop par partneriem, lai kopīgi piedāvātu jaunus pakalpojumus citiem klientiem. Par to, kādas bija šā gada Biznesa dienu aktuālākās tēmas, SP pastāstīja Lattelekom Korporatīvo klientu apkalpošanas daļas Tirdzniecības nodaļas direktors Aigars CERUSS.
Biznesa dienu sesijas notika paralēli divās zālēs. Vienā tika aplūkotas regulēšanas un tirgus liberalizācijas tēmas, bet otrā - Lattelekom jaunie darbības virzieni. Šoreiz tuvāk par tiem.
Klients kļūst partneris
Lattelekom kopā ar SIA DEAC izstrādājis jaunu sadarbības projektu, kurā apvienoti abu partneru risinājumi. Tādējādi uz Lattelekom vienotā biznesa tīkla bāzes izveidots DEAC profesionālas elektroniskā pasta sistēmas pakalpojums, kura pamatā ir ASP (Application Service Provisioning) risinājums un dokumentu vadības sistēma. Tas nozīmē, ka pakalpojuma sniedzējs garantē datu nezūdamību un, protams, arī to, ka dati vienmēr tiek uzglabāti, - pat tad, ja pārtrūkst savienojums ar pasta serveri. (Ierastajās interneta e-pasta sistēmās e-pasta sūtījuma droša saņemšana vai saglabāšana netiek garantēta.) Tiek nodrošināta arī spēcīga antivīrusu aizsardzība, jo šādai profesionālai sistēmai tas ir obligāts nosacījums, lai garantētu klienta informācijas saglabāšanu. Klientam pašam nav jāpērk antivīrusu programmas, pasta sistēmu licences, spēcīga aparatūra pasta sūtījumu glabāšanai un rezervēšanai, jādomā par informācijas drošību un savu IT atbalsta personāla izveidi. Atliek tikai nopirkt pakalpojumu un izteikt savas vēlmes, bet visu pārējo nodrošina DEAC un Lattelekom.
Izmantojot pieslēgumu pie Lattelekom vienotā biznesa tīkla, var efektīvi lietot ne tikai e-pasta un dokumentu vadības sistēmas, bet arī citus pakalpojumus. Paredzams, ka vienotais biznesa tīkls nākotnē varētu kļūt par vidi, kur klients varētu izvēlēties visu, kas vajadzīgs tieši viņa biznesa darbības nodrošināšanai - piemērotu tīkla un drošības risinājumu, pakalpojumus un informāciju.
Kā pastāstīja Aigars Ceruss, ir ievadītas sarunas ar vairākiem potenciālajiem partneriem par citu kopēju pakalpojumu sniegšanu. Lattelekom uzņemas vides uzturētāja un pakalpojuma piegādātāja funkcijas, izmantojot uzņēmuma infrastruktūru un pakalpojumu piegādes tīklu.
Lattelekom - ārpus Latvijas
Lielu interesi izraisīja Lattelekom Baltijas projekta BalticNet prezentācija. - Mērķis sākt darbu Baltijas tirgū uzņēmumam bija jau pirms gada, - stāsta Aigars Ceruss. - Augustā bija sagatavota tehniskā bāze pakalpojumu sniegšanai un septembrī, pēc filiāles atvēršanas un pakalpojumu sniegšanas atļaujas saņemšanas, parakstīts līgums ar pirmo Lattelekom klientu Lietuvā MicroLink. Šobrīd ar Lietuvas un Igaunijas klientiem strādājam no Latvijas, bet perspektīvā klientu apkalpošanu pakāpeniski attīstīsim arī abu kaimiņvalstu filiāles.
Lattelekom sācis darbību Lietuvā kā globālā interneta vairumtirdzniecības pakalpojumu sniedzējs, un tur noder Latvijas tirgū uzkrātā pieredze. Mūsu kompetence un fakts, ka ar MicroLink cieši sadarbojamies Latvijā, bija pozitīvs stimuls, kāpēc tieši šis uzņēmums kļuva par mūsu pirmo klientu Lietuvā. Pēc tam noslēdzām līgumus arī ar vairākiem citiem Lietuvas telekomunikāciju pakalpojumu sniedzējiem par interneta piegādi.
Līdz šim klientiem, kuriem bija nepieciešami datu komunikāciju risinājumi starp Baltijas valstīm, tika piedāvāti pakalpojumi līdz 2Mbit/s, un to cena neļāva pilnībā apmierināt klientu prasības pēc lielāka datu pārraides ātruma un kvalitātes. BalticNet projekts ļauj Baltijas valstu uzņēmumiem izmantot kvalitatīvus datu pakalpojumus par pieņemamām cenām, turklāt īpaša ir iespēja iegādāties Lattelekom risinājumus ar datu pārraides ātrumu līdz 10Mbit/s un vairāk. Tas ļauj klientam ievērojami optimizēt IT infrastruktūras izmaksas, piemēram, izvietojot IT resursus tikai vienā valstī, bet caur platjoslas pieslēgumiem lietojot tos visās trijās.
- Lattelekom ir izvietojis infrastruktūras un pakalpojuma piekļuves mezglus (point-of-presence) Tallinā un Viļņā, kas pieslēgti Lattelekom tīklam Latvijā, izmantojot optisko kabeļu infrastruktūru, - stāsta Aigars Ceruss. - Pakalpojumu piekļuves mezglu rezervēšana, izmantojot gan pašreizējos optikas savienojumus ar abiem Baltijas valstu operatoriem Eesti Telefon un Lietuvas Telekomas, gan arī tikko veiksmīgi uzsāktā sadarbība ar abām Baltijas valstu enerģētikas kompānijām, ļaus veidot fiziski pilnībā rezervētu infrastruktūru, kas spēs nodrošināt visaugstākā līmeņa datu pakalpojumu kvalitāti.
Mūsu galvenais mērķis ir darbs ar tādiem korporatīvajiem klientiem, kuriem ir nepieciešami pakalpojumi visā Baltijā vai vismaz divās valstīs. Biznesa integrācija Baltijā kļūst aizvien izteiktāka, veidojas aizvien vairāk daudznacionālu uzņēmumu. No otras puses, lielie uzņēmumi ģeogrāfiski kļūst aizvien izkliedētāki, un efektīvu komunikāciju nozīme starp tiem - aizvien aktuālāka.
Simetriskais DSL - garantēts ātrums
Jau kļuvis par tradīciju, ka Lattelekom, sekojot klientu pieprasījumam, katru gadu izstrādā aizvien jaunus datu pakalpojumus, - stāsta Aigars Ceruss. - Šoreiz biznesa dienās stāstījām par simetriskā DSL (ShDSL) tehnoloģijas ieviešanu, kas jau nākamā gada sākumā ļaus uzņēmumam piedāvāt klientiem virkni jaunu datu pakalpojumu un risinājumu. Pakalpojums būs ar simetrisku datu pārraidi, t.i. pārraides ātrumi būs vienādi abos virzienos - gan uz, gan no tīkla. Plānots, ka piedāvāsim klientiem gan 1 Mbit, gan 2 Mbit ātrumu pakalpojumus, kas ļaus nodrošināt piekļuvi internetam vai savienot vienotā datu pārraides tīklā uzņēmumu filiāles, birojus vai veikalu tīklus. Turklāt Lattelekom garantēs pārraidāmās informācijas ātrumu , kas ļaus klientiem izmantot šaos tīklus lietojumiem ar augstām kvalitātes prasībām. To panāksim, nodrošinot pietiekami lielu tīkla kapacitāti un tilpuma rezerves, lai klienta pasūtīto ātrumu tiešām garantētu jebkuros apstākļos, turklāt tas nebūs atkarīgs no lietotāju skaita un nemazināsies, ja kādā diennakts laikā tīklā būs ļoti daudz lietotāju. Simetriskā DSL izvēršana notiks visā Latvijā uzreiz: tur, kur ir platjoslas tīkli, būs pieejams arī šis pakalpojums. Sh DSL tiks izmantota pašreizējā DSL tīkla platforma, tikai nedaudz mainīsies kanālu organizēšanas veids. Cenas gan būs augstākas nekā Ultra DSL, toties zemākas nekā Lattelekom Frame Relay pakalpojumiem. To varētu uzskatīt par kompromisu starp Ultra DSL kvalitāti un Frame Relay cenu.
Attīstot ideju par pilnu klientu datu tīklu apkalpošanu, Lattelekom jau šogad strādā pie projekta, kas ļaus Lattelekom klientiem bez rūpēm nodot operatora ziņā viņu lietoto datu pārraides tīklu izveidi, pārraudzību un uzturēšanu. Tādējādi katrs Lattelekom klients varēs pieprasīt viņa vajadzībām atbilstošu telekomunikāciju tīkla risinājumu ar nepieciešamo kvalitātes un apkalpošanas līmeni.
Aigars Ceruss informēja SP, ka Lattelekom ar nākamo gadu sāks sniegt platjoslas datu pakalpojumus ar ātrumu no 10Mbit/s līdz 1Gbit/s visā Latvijā. Tādējādi, pašreiz tikai Rīgā pieejamos Ātrgaitas datu tīkla pakalpojumus, turpmāk varēs lietot jebkurš Lattelekom klients jebkurā no Latvijas pilsētām. Svarīgi, ka tirgū pieprasījums pēc aizvien jauniem pakalpojumiem pieaug un Lattelekom speciālisti reaģē uz šīm izmaiņām gluži kā seismologi: ja rīt būs jaunumi, mēs tos zinām jau šodien.
Anita KĻAVA