Unikālas fotogleznas
Unik?las fotogleznas
1687 z
Arno ANTUMA-JANSONA piedzimšanas vieta ir
Rīga, bet dzīvesvieta - fotolapa. Kas zina, kā viss būtu
ievirzījies, ja viņš pēc ādas apstrādes
specialitātes iegūšanas Poligrāfijas mākslas
skolā tiešām būtu pievērsies šai mākslas
nozarei. Bet nepievērsās. Tās vietā viņš par savu
dzīves piepildījumu izvēlējās fotogrāfiju - gan darba ikdienā (Preses nams, tipogrāfija Rota, Rīgas zīmogu fabrika),
gan mākslinieciskajās izpausmēs.
Pirms
divdesmit gadiem viss sākās klasiskajā fotostilā, bet
vēlāk nāca tāda kā apskaidrība: jāmeklē
pašam sava brīvā gara izpausme. Pamazām vien Arno Antums
nonācis pie domas par īpašu fotogrāfiju apstrādes
metodi - apgleznošanu. Tādā stilā viņš
strādā jau gadus desmit.
- Man pēkšņi ienāk
prātā kāda ideja, un es to mēģinu īstenot, -
stāsta A. Antums. - Bez jelkādiem aizspriedumiem pret
fotogrāfiju. Izmantoju visu, kas gadās pa rokai, - akrila, anilīna,
reizēm arī akvareļa krāsas un pat tēju (no tās
sanāk skaisti, dzeltenbrūni toņi). Reizēm izmantoju
arī grafiku - ja tas vajadzīgs bildes noskaņai.
Nav jau tik vienkārši kā
izklausās. Lai šāda unikāla fotoglezna taptu, reizēm
jāstrādā nedēļām ilgi. Visgarākais ir
sagatavošanas process - nereti vienā darbā samontēti vismaz
20 negatīvi, un tie visi ir organiski jāsavieno, lai izskatītos
kā vienots veselums. Turklāt jau pašā montāžas
sākumā jāsaredz visa bilde,
citādi darbs vējā. Tikpat svarīgi ir atrast arī
rosinošus tēlus, izteiksmīgas sejas, kas iederas šajās
savdabīgajās kompozīcijās. Arno Antumam tas izdodas
lieliski. Par to liecina arī daudzās vietējās un
starptautiskās izstādes, kurās viņš piedalījies.
Par to varēsit pārliecināties arī paši, aizejot uz
nule atklāto Arno Antuma personālizstādi Latvijas
Fotogrāfijas muzejā.
Arno ANTUMA-JANSONA piedzimšanas vieta ir
Rīga, bet dzīvesvieta - fotolapa. Kas zina, kā viss būtu
ievirzījies, ja viņš pēc ādas apstrādes
specialitātes iegūšanas Poligrāfijas mākslas
skolā tiešām būtu pievērsies šai mākslas
nozarei. Bet nepievērsās. Tās vietā viņš par savu
dzīves piepildījumu izvēlējās fotogrāfiju - gan darba ikdienā (Preses nams, tipogrāfija Rota, Rīgas zīmogu fabrika),
gan mākslinieciskajās izpausmēs.
Pirms
divdesmit gadiem viss sākās klasiskajā fotostilā, bet
vēlāk nāca tāda kā apskaidrība: jāmeklē
pašam sava brīvā gara izpausme. Pamazām vien Arno Antums
nonācis pie domas par īpašu fotogrāfiju apstrādes
metodi - apgleznošanu. Tādā stilā viņš
strādā jau gadus desmit.
- Man pēkšņi ienāk
prātā kāda ideja, un es to mēģinu īstenot, -
stāsta A. Antums. - Bez jelkādiem aizspriedumiem pret
fotogrāfiju. Izmantoju visu, kas gadās pa rokai, - akrila, anilīna,
reizēm arī akvareļa krāsas un pat tēju (no tās
sanāk skaisti, dzeltenbrūni toņi). Reizēm izmantoju
arī grafiku - ja tas vajadzīgs bildes noskaņai.
Nav jau tik vienkārši kā
izklausās. Lai šāda unikāla fotoglezna taptu, reizēm
jāstrādā nedēļām ilgi. Visgarākais ir
sagatavošanas process - nereti vienā darbā samontēti vismaz
20 negatīvi, un tie visi ir organiski jāsavieno, lai izskatītos
kā vienots veselums. Turklāt jau pašā montāžas
sākumā jāsaredz visa bilde,
citādi darbs vējā. Tikpat svarīgi ir atrast arī
rosinošus tēlus, izteiksmīgas sejas, kas iederas šajās
savdabīgajās kompozīcijās. Arno Antumam tas izdodas
lieliski. Par to liecina arī daudzās vietējās un
starptautiskās izstādes, kurās viņš piedalījies.
Par to varēsit pārliecināties arī paši, aizejot uz
nule atklāto Arno Antuma personālizstādi Latvijas
Fotogrāfijas muzejā.