Sakaru Pasaule - Žurnāls par
modernām komunikācijām

  
  


Atpakaļ Jaunais numurs Arhīvs Par mums Meklēšana

Outsourcing – kādēļ vērts izvēlēties?

   

Autors

 

 

            - Ja esat atbildīgs par sava uzņēmuma informācijas tehnoloģijas darbībām, tad pēc pieciem gadiem vairs nepirksit datorus. Nepirksit arī programmu aparatūras. Jūs iznomāsit visus nepieciešamos materiālus no pakalpojuma sniedzēja, - šī Sun Microsystems ģenerāldirektora Skoto Maknelija (Scotto McNealy) frāze tiek realizēta Rietumu pasaulē. Tas, ka informācijas tehnoloģiju uzraudzību var uzticēt biznesa partnerim, sāk realizēties arī Latvijā.

 

             Outsourcing – kas tas ir?

            Uzņēmums, tiekdamies pēc lielākas efektivitātes, svarīgus uzdevumus var uzticēt ārējiem partneriem. Tā ir outsourcing būtība.

            Ekonomikas teorija šo procesu apzīmē kā risinājumu specifiskiem uzdevumiem izmantot ārējos resursus. Raynet tulkoðanas un mārketinga vārdnīca outsourcing sakopojumu skaidro kā rīcību ārējām organizācijām pārņemt tām īstas uzņēmuma funkcijas, piemēram, attīrīšanu, aprūpi, datoru uzraudzību utt.

            Nereti outsourcing pakalpojumi ir salīdzināmi ar konsultēšanu: jūs nodarbojaties ar savu biznesu un, tiekdamies pēc labākiem rezultātiem, uz kādu laiku nolīgstat konsultantu, kurš jūs konsultē, iesaka. Konsultants iesaka, kā labāk izvērst biznesu, bet outsourcing pakalpojuma sniedzējs vēl arī izpilda šo darbu jūsu vietā.

 

 Outsourcing un informācijas tehnoloģijas

            Pēc biznesa modeļa informācijas tehnoloģijas (IT) pakalpojumiem outsourcing ir līdzīgs jebkuram citam tāda tipa pakalpojumam (telpu noma, biroja tīrīšanas pakalpojumi utt.). Tomēr ir kāda būtiska atšķirība: IT outsourcing sniedz uzņēmumam reālu priekšrocību starp konkurentiem, jo informācijas tehnoloģijas šodien veic tikpat kā lielāko daļu uzņēmuma biznesa (core bussines).

            Lielisks paraugs IT funkciju uzticēšanai ārējām firmām Latvijā ir šāds: kompānija pārdod IT darbības partnerim savas datoru ierīces un iekšējā organizācijas tīkla uzraudzīšanu.

 

Informācijas tehnoloģiju uzraudzība

            Ārējais partneris var kārtot daudzus uzņēmuma IT komponentus: sākot no datoriem un vietējā tīkla uzraudzības līdz pat iekšējo dienestu līnijām, uzņēmuma filiāļu datu nodošanas tīkla uzraudzību, monitoringu un atjaunošanu.

            Parasti Latvijā firmas lietotājam izdalītos dienesta resursus uztur interneta pakalpojuma sniedzēja tehniskajā centrā (piemēram, populārs interneta portāls ir www.delfi.lv). Tomēr tikpat veiksmīgi biznesa partnera tehniskajā centrā var uzturēt arī iekšējām uzņēmuma vajadzībām izdalītu dienesta līniju.

            Lietotājam ir ērtāk nomāt dienesta līniju no pakalpojuma sniedzēja, nekā pašam pirkt aparatūru. Dienesta līnijas noma atvieglo tās uzraudzību, jo tādā gadījumā pakalpojumu sniedzējs atbild par nevainojamu iekārtas funkcionēšanu, informē lietotāju par nepiecieðamību atjaunot tehnisko ierīci.

            Pakalpojumu sniedzējam ir vērts uzticēt dienesta līnijas operatīvās sistēmas, programmētas aparatūras uzraudzību un bieži atjaunojamas dienesta līnijas apsargāšanu.

 

 Outsourcing priekðrocības

            Būtiska priekšrocība – iespēja visu uzmanību veltīt sava biznesa paplašināšanai un efektīvāk sadalīt uzņēmuma ienākumus, kas iedalīti informācijas tehnoloģijām. Valde izveido savu pamatdarbību, uzticot svarīgus uzņēmējdarbības informācijas tehnoloģiju risinājumus uzticamam partnerim, - tā ir iespēja uzvarēt konkurences tirgū. Līgums, kurā skaidri norādīti pakalpojuma sniedzēja pienākumi, ļauj lietotājam būt mierīgam un drošam.

             Outsourcing finansiālās priekšrocības – mazāka cena par labāku kvalitāti, jo IT pakalpojums maksā mazāk nekā atbilstošas kvalifikācijas darbinieka uzturēšana: tā atlase, apmācīšana, kvalifikācijas celšana, vajadzīgo darba apstākļu veidošana un uzturēšana, atlīdzība un visi maksājumi valstij.

            Uzticot IT uzraudzību ārējam partnerim, tiek ietaupīts ne mazums investīciju tehniskajām un programmēšanas ierīcēm. Ienākumus taču labāk investēt uzņēmuma pamatdarbībā. Turklāt nav nekādu biedējošu pienākumu vai priekšapmaksu, kuras uzņēmumam jāuzņemas, iegādājoties tehnisko un programmēto aparatūru uz nomaksu. Izdevumus ir viegli plānot – IT pakalpojumu sniedzējam ir jāmaksā fiksēta mēneša maksa.

            IT uzraudzības pakalpojumus sniedzot, partneris nodrošina labāku kvalitāti, jo var maksāt lielākus atalgojumus labākajiem speciālistiem. Vienlaikus ar IT darbību nesaistītam uzņēmumam ir neefektīvi nolīgt dažus vienādi pieredzējušus speciālistus, lai tie strādātu divas stundas diennaktī, bet pārējo laiku pilnveidotos, spēlējot datorspēles.

 

Kvalitāte un drošība

            Kad IT darbība uzticēta vairāk pieredzējušam un zinošam uzņēmumam, tā eksperti ir vienmēr gatavi operatīvi reaģēt uz tehniskās ierīces bojājumiem, sistēmu kļūdām vai problēmām, kas radušās darba procesā, bet galvenais – viņi daudz ātrāk konstatē bojājumu iemeslus un, ja nepieciešams, atrod labāko risinājumu.

            Pakalpojumu līgums vienmēr sniedz vairāk garantiju nekā līgums ar darbinieku – atrodot kļūdu vai problēmu, darbinieku var tikai atlaist no darba. Savukārt līgums ar pakalpojumu sniedzēju paredz sankcijas. Turklāt jūsu uzņēmumam nedraud prāta un informācijas noplūde, kas ir neizbēgami, mainot darbiniekus. IT uzraudzības pakalpojumus sniedzošie uzņēmumi dublē speciālistu darbu, nodrošinot pakalpojuma kvalitāti.

            Sāpīgākais – uzņēmuma informācijas drošība. To garantē līgums un tirgus noteikumi: pakalpojumu sniedzēji nedrīkst riskēt ar pakalpojumu kvalitāti un labo reputāciju, jo ļoti ātri zaudēs lietotāju uzticību un viņus izstums no tirgus.

            Tuvāko divu gadu laikā Lietuvas uzņēmēji, plānodami darbību, labāk rūpēsies par IT risinājumiem un uzraudzību, bet pakalpojumu sniedzēji dos lietotājiem iespēju izvēlēties labākus un drošākus IT vadīšanas pakalpojumus.

 

A/S MicroLink DATA

Pārdošanas daļas vadītājs

Armands Meinarts

Armands.Meinarts@microlink.com

 

Elijas ielā 17

Rīgā, LV – 1050

Tālr. 7777777

 
Design and programming by Anton Alexandrov - 2001