Atlantis – tâ ir pasaule vçstulçs
Vestules – uz jaunu pasauli
Daudzus
lasītājus (it sevišķi jauniešus) vairs neizbrīna
iespējamība spēlēt datorspēles tīklā. Tikai
vecmeistari atcerēsies pirmsākumus: Doom, Warcraft, Diablo, pirmo Quake. Daudzi, kuriem darbs neatstāj laiku nopietnām, ilgstošu
koncentrēšanos prasošām spēlēm (un kuri vēl
nav saslimuši ar
datorspēlēm), būs pamēģinājuši partiju
šaha vai kādas kāršu spēles tīklā, kad
spēles partneri varbūt atrodas kaimiņu mājā, bet
varbūt – Jaunzēlandē vai Kanādā. Tomēr
mūsdienās pat taupīgām spēlēm, piemēram,
kāršu, vajag (žilbinošo videoefektu un arī
spēļu programmētāju slinkuma dēļ) jaudīgu
procesoru, daudz operatīvās atmiņas un nežēlīgi
daudz vietas uz diska. Turklāt, ja spēle notiek nevis
atsevišķos gājienos, bet reālā laikā,
nepieciešams arī ātrdarbīgs pieslēgums tīklam.
Tas viss nozīmē naudu. Arī spēļu
programmētāji un tīkla spēļu serveru
uzturētāji vēlas saņemt atzinību – abonentmaksas
veidā...
Pie mums ir labāk
Bet
Latvijā jau vairāk nekā divus gadus darbojas e-pasta spēle Atlantis. Bezmaksas. Gājienu (turn-based). Latviskota. Prasības
pret tehnisko nodrošinājumu – NEKĀDAS: lai spēlētu,
nepieciešama tikai e-pastkaste (lai nosūtītu komandas un
saņemtu nākamā gājiena aprakstu) un pavisam vienkāršs
teksta redaktors (lai apskatītos spēles servera izveidoto
gājiena aprakstu un uzrakstītu komandas nākamajam
gājienam).
Varbūt
jūs interesē: vai jūs Atlantis
pasaulē nejutīsities vientuļi? Tas ir, vai daudz ir
spēlētāju? Nebīstieties: Atlantis5 pašlaik (vairāk nekā divus gadus kopš
spēles izveidošanas) spēlē ap 170 spēlētāju,
Atlantis2 – 220, Atlantis1 – 160. Jā gan, reizēm kāds pamet
spēli, bet nāk klāt arī jauni spēlētāji!
Bet
pārapdzīvotība? Tāpat kā reālajā pasaulē: cilvēki spraucas tur, kur ir
labāka dzīve (lielākas algas, drošība, preču sortiments),
bet mazāk tīkami apgabali (tuksneši, tundra, okeāns) paliek
tukši. Tiesa gan, tik neviesmīlīgos apstākļos
izdzīvot ir jāprot...
Tas nevar būt!
Izklausās
fantastiski? Mūsdienu izlepušie geimeri
gan te atradīs daudz darvas
piļu. Spēle notiek tekstu veidā:
Kaujas gājiena laikā:
Bezcerīga zemessardze (2872) ir
noslepkavots purvā (46,14)
Midzeņsmakas novadā!
Notikumi gājiena laikā:
Times prēmija - 50 sudraba
monētas.
Desmit Frankenšteini (3679): Atdod
638 sudraba monētas [SUDR] vienībai
Džonans Edlijs (6242).
Teorētiski nemirstīgie
(2548): Saņem 1 neievainojamības apmetni [NAPM]
no Sylvie (1170).
Tuksneša rakari (4583): Atdod 8
dzelzs gabalus [DZEL] vienībai Ira (1851).
Sandlinga meklētāji (2313):
Atdod 9 dzelzs gabalus [DZEL] vienībai Ira (1851).
Teorētiski nemirstīgie
(2548): Savāc $920 nodokļu purvā (47,11)
Midzeņsmakas novadā.
Nerūsošā tērauda
malkascirtēji (3638): Savāc $460 nodokļu purvā
(47,11) Midzeņsmakas novadā.
Tātad –
ardievu, krāsainie animētie efekti! Nebūs (vizuāli)
pievilcīgu, trūcīgi apģērbtu sievišķo
karotāju! Nekādu dūmakā tītu ainavu ar
čivinošiem putneļiem un lēkājošiem
zaķīšiem.
Tad – kartes
nav. Nesaukt taču par karti šādu aprakstu:
tuksnesis (13,45) Krogmales
novadā, 171 zemnieks (jūras elfi), $513.
------------------------------------------------------------
Iepriekšējā mēnesī bija ziema;
nākamajā mēnesī būs ziema.
Algas: $13 (Max: $444).
Vajadzīgi: nav.
Pārdošanā: 34 jūras elfi [JURE] par $52, 6
līderi [LIDE] par $104.
Izklaides pasākumi: $31.
Var saražot: 25 mājlopus [LOPS], 17 dzelzs gabalus [DZEL], 18
akmeņus [AKME].
Izejas:
Ziemeļi: tuksnesis (13,43) Krogmales novadā.
Ziemeļaustrumi: tuksnesis (14,44) Krogmales novadā.
Dienvidaustrumi: okeāns (14,46) Atlantis okeānā.
Dienvidi: okeāns (13,47) Atlantis okeānā.
Dienvidrietumi: tuksnesis (12,46) Krogmales novadā.
Ziemeļrietumi: tuksnesis (12,44) Krogmales novadā.
Programmētāji
(tādi ir arī Atlantis
spēlētāju vidū!) pret to cīnās: kartes ne tikai
tiek zīmētas grafiskajos redaktoros (pēc izlūkošanas
datiem) – jau pastāv vairākas servisa programmas (Pegazs, AkEdit), kas šādus teksta datus pārveido
grafiskā kartē automātiski un automatizē pat komandu
rakstīšanu, lai vadītu vienības!
Spēle – tie ir ne tikai teksti...
Pati
spēles atmosfēra ir fantastiska! Fantasy
pasaule (drakoni, zobeni, maģija, dēmoni, buru kuģi), ir
iespējams ceļot, apgūt dažādas zinības
(maģiskas un nemaģiskas), audzēt labību, cirst kokus,
būvēt ēkas, ja ir vēlēšanās – karot, zagt un
slepkavot (ko vairāki spēlētāji arī dara), tirgoties
(vienā vietā lētāk nopirkt, citur dārgāk
pārdot), veidot politiku (ahā, šo spēlētāju es
pasludināšu par sabiedroto – mans karaspēks dosies viņam
palīgā atvairīt uzbrukumu; bet cits spēlētājs
būs manis nīsts un sists ik reizi, kad viņu
pamanīšu!)... Šī pasaule ir nesalīdzināmi krāsaināka par
primitīvajām kara spēlēm (satura ziņā; pie kara
spēlēm raksturīgās slepkavošanas estetizācijas
strādā daudzi dizaineri).
Saspēlējušies
vienvirziena kill-them-all (nobeidz
visus!) spēles, ne visi pamana Atlantis
ne-militārās iespējas. Bet tādas ir! Nav obligāti
kādam uzbrukt, šo spēli NEVAR izspēlēt līdz
galam, uzvarēt nav iespējams. Tiesa gan, bez agresorus
savaldošas armijas saimniekošanai drīz var pienākt gals;
tomēr bez komandām attack
un advance var spēlēt – un
šāda miermīlīga spēlēšana neattālina
nokļūšanu pie galamērķa: spēlei galapunkta NAV.
Ir jau spēlētāji (kā minēju – Atlantis Latvijā dzīvo jau divus gadus!), kuriem
šķiet nejēdzīgi: kā tā – nav iespējams
izsist visus biedrus un ieraudzīt uzrakstu Līmenis pabeigts, 100
procenti ienaidnieku iznīcināti ! Nē, Atlantis jāspēlē kā reālā dzīve:
mums ir tikai šī pasaule, un dzīve tajā būs tāda,
kādu izveidosim.
Iz Atlantis folkloras:
---Piedzīvojumi Atlantis mežmalas
krūmājā (pie Baiļu Sila)---
Daži saka - traks es esot,
Slēpties vajag, mežā esot...
Te nu mums ir rezultāts:
Tur aiz krūma monstrs šņāc.
Tagad es, aiz bailēm stīvs
Nesos projām, kamēr dzīvs.
Izplatīdams stipru smaku,
lauzdams zarus briku, braku,
balrogs brien pa meža taku,
ķerdams mani - mazu, švaku:
grābj aiz krāgas, norauj jaku...
Kas par traku, tas par traku!
"Maita, kretīns!! Kas tev ļāva?"
Vai tas biju es, kas bļāva?
Tagad atriebības slāpstu
Pieliecos un ņemu lāpstu
Panikā te nav ko krist
Skrienu klāt un taisos sist.
Cauri elles uguns liesmām
Skrienu es ar kara dziesmām.
Balrogs domā - "Tas ir slikti!
Šitais cilvēks bļaustās dikti
tā kā gnīda apkārt lien
te viņš bēg, te virsū skrien."
Kara stratēģijā spēks!
Tur pat balrogs projām bēgs.
Galvenais ir augstu lēkt,
Stipri sist un skaļi brēkt.
((c) Dainis
Sprancis, 2001. g. okt.)
Atbilde
uz iesācēja jautājumu
[Komentārs:
Atlantis pasaulē
priekšmetus, cilvēku tautības
un prasmes, dzīvniekus apzīmē ar četru burtu
saīsinājumiem: labība [LABI], kokmateriāli [KOKS], drakons
[DRAK] utt.]
–
Kāds ir saīsinājums gaisa balonam?
–
Ja izlaiž gaisu – 97 procenti. [pareizā atbilde - BALO]
Atlantis
vadības paziņojums laikrakstā Atlantis Times (AT5-517)
Principā
var rakstīt reti, bet interesanti, vai arī bieži, taču kā vairums mirstīgo, -
nopelnītā nauda var sanākt vienāda. Piemēram, ja
godīgi, Koboldiem riebjas, kā raksta Kadms, TAČU tajā
pašā laikā Kadmam atbērts visvairāk SUDR. Jo Dievi ir
pateikuši - daudz kas Koboldiem var nepatikt, jāmaksā ir par
ieguldīto darbu. Cita lieta - daži citi ir saņēmuši
gandrīz tikpat () ar mazāk rakstiem. Bet tas nu tā - ievads.
Tālāk paziņojums:
Tie,
kuri AT atklāti lietos Dievu ausij netīkamus un zaimojošus
vārdus, tiks izsvītroti no sudraba žūkšņu
saņēmēju saraksta! Tā ir jau noticis, un tas tikai
apstiprina mūsu vārdus. Viens no AT autoriem šoreiz palika bez
prēmijas. Un tā tas būs arī turpmāk. Ja Dieviem
netīkamo ļaunprātību kāds turpinās
atkārtoti, Dievu dusmas var iegūt citādāku - draudīgāku
izteiksmes formu.
Esiet
labsirdīgāki - slepkavojiet, laupiet, zodziet, spiegojiet,
mērdējiet badā un nogaliniet bez mitas, TAČU
nelamājieties!!! Šoreiz sakiet paldies, ka GM ir dzimšanas diena
(šodien), tādēļ viņa dusmas noplaka strauji. Citreiz
var būt citādi...
Kā nokļūt šajā pasaulē?
1)
Nepieciešama e-pasta adrese, uz kuru saņemt gājienus. Paturiet
prātā: katra gājiena apraksts aizņems 100–250 kilobaitu,
intensīvi spēlējot – pat virs 900 K (neskaitot saraksti ar
citiem spēlētājiem).
2)
Iepriekš jāizlemj, cik bieži – 1, 2 vai 5 reizes
nedēļā – varēsiet izlasīt gājiena atskaiti,
analizēt to, sazināties e-pastā ar domubiedriem un paspēt
uzrakstīt komandas nākamajam gājienam (no manas pieredzes:
gājiena rakstīšana, vadot kādas simts vienības,
aizņem ap divām stundām; tiesa gan, neizmantoju gājiena
automatizēšanas programmas). Atlantis5,
protams, ir dinamiskākā no pasaulēm, tomēr tā arī
visvairāk noslogo ar gājienu rakstīšanu. Atlantis1 gājienu var rakstīt
nesteidzīgi, rūpīgi apdomāt visus (ekonomiskos,
militāros, politiskos) aspektus – taču nākamais gājiens
būs tikai pēc nedēļas!
3)
Jādodas uz interneta adresi http://www.murds.lv/pbem/atlantis/
un jāreģistrējas spēlei.
4)
Jāsagaida (reģistrējoties norādītajā e-pasta
adresē) kopā ar kārtējo gājienu
spēlētāja (frakcijas) numurs un parole. NEPAZAUDĒJIET TOS!
Ja nu tomēr – aizrakstiet spēles
valdniekam (GameMaster, GM) –
Vitauts Stočka, vit@dpu.lv .
Kārtējie
gājieni tiek izsūtīti: A1 – otrdienās 15.00, A2 –
otrdienās un piektdienās 15.30, A5 – darba dienās (no pirmdienas
līdz piektdienai) 16.00.
5)
JĀSPĒLĒ! Ļoti nepatīkami, ja kāds spēles
dalībnieks, tukšas intereses pēc piereģistrējies,
pēc pāris gājieniem atstāj novārtā
spēlēšanu. Vēl nekas, ja viņš likvidē savus iekrājumus (tāda iespēja
komandās ir paredzēta - frakcijas likvidēšana);
nepatīkamāk, ja vienības kaut kur rēgojas, bet uz
sadarboties gribošo spēlētāju vēstulēm neatbild.
Ko vēl derētu zināt?
Nesteidzieties
ar jebkuru jautājumu bombardēt augšminēto spēles valdnieku (Vitautu) –
viņš ir tikai viens cilvēks, un arī viņa laiks ir
ierobežots. Pirmām kārtām: PĀRLASIET VĒLREIZ
NOTEIKUMUS (tie ir atrodami internetā turpat, kur reģistrācija: www.murds.lv/pbem/atlantis)! Cits
risinājuma variants: jautāt padomu e-pasta vēstulē citam
spēlētājam. Kā atrast citu spēlējošo adreses
– lasiet noteikumos!
Ja
problēma tomēr nešķiet atrisināma (vai arī gribas
ar iespaidiem iepazīstināt plašāku auditoriju) – rakstiet
rakstu elektroniskajai avīzei Atlantis
Times (tā tiek izsūtīta kopā ar kārtējā
gājiena aprakstu) vai reģistrējieties Atlantis e-pasta konferencē (listē) – jūsu tekstu
izlasīs atlantistu aktīvākā daļa!
Lai
reģistrētos Atlantis
listē, uz adresi majordomo@listes.murds.lv
jānosūta vēstule ar rindiņu subscribe atlantis – un jau pēc brīža jūs
varēsit domubiedrus iepazīstināt ar saviem uzskatiem. Tomēr
paturiet prātā: reizēm šajā listē pāris dienu
var būt nāves klusums, bet citreiz (piemēram, Atlantis5 Trešā pasaules kara
laikā) ik dienas ienāk vairāk nekā simt vēstuļu.
Un par katru sīkumu NEVAJAG dot savu vērtējumu – rakstiet tikai
to, kas būs interesanti vairākumam listes abonentu! Specializētus
jautājumus uzdodiet privātā pastā.
Lai jums
vienmēr labs laiks!
(ja būs lasītāju atsaucība
– turpmāk vēl)
Kaspars
KOKUMS,
Atlantis-5 496. frakcija
(spēlējot A5, manu e-pasta adresi varat atrast ar komandu FIND 496)
Daudzus
lasītājus (it sevišķi jauniešus) vairs neizbrīna
iespējamība spēlēt datorspēles tīklā. Tikai
vecmeistari atcerēsies pirmsākumus: Doom, Warcraft, Diablo, pirmo Quake. Daudzi, kuriem darbs neatstāj laiku nopietnām, ilgstošu
koncentrēšanos prasošām spēlēm (un kuri vēl
nav saslimuši ar
datorspēlēm), būs pamēģinājuši partiju
šaha vai kādas kāršu spēles tīklā, kad
spēles partneri varbūt atrodas kaimiņu mājā, bet
varbūt – Jaunzēlandē vai Kanādā. Tomēr
mūsdienās pat taupīgām spēlēm, piemēram,
kāršu, vajag (žilbinošo videoefektu un arī
spēļu programmētāju slinkuma dēļ) jaudīgu
procesoru, daudz operatīvās atmiņas un nežēlīgi
daudz vietas uz diska. Turklāt, ja spēle notiek nevis
atsevišķos gājienos, bet reālā laikā,
nepieciešams arī ātrdarbīgs pieslēgums tīklam.
Tas viss nozīmē naudu. Arī spēļu
programmētāji un tīkla spēļu serveru
uzturētāji vēlas saņemt atzinību – abonentmaksas
veidā...
Pie mums ir labāk
Bet
Latvijā jau vairāk nekā divus gadus darbojas e-pasta spēle Atlantis. Bezmaksas. Gājienu (turn-based). Latviskota. Prasības
pret tehnisko nodrošinājumu – NEKĀDAS: lai spēlētu,
nepieciešama tikai e-pastkaste (lai nosūtītu komandas un
saņemtu nākamā gājiena aprakstu) un pavisam vienkāršs
teksta redaktors (lai apskatītos spēles servera izveidoto
gājiena aprakstu un uzrakstītu komandas nākamajam
gājienam).
Varbūt
jūs interesē: vai jūs Atlantis
pasaulē nejutīsities vientuļi? Tas ir, vai daudz ir
spēlētāju? Nebīstieties: Atlantis5 pašlaik (vairāk nekā divus gadus kopš
spēles izveidošanas) spēlē ap 170 spēlētāju,
Atlantis2 – 220, Atlantis1 – 160. Jā gan, reizēm kāds pamet
spēli, bet nāk klāt arī jauni spēlētāji!
Bet
pārapdzīvotība? Tāpat kā reālajā pasaulē: cilvēki spraucas tur, kur ir
labāka dzīve (lielākas algas, drošība, preču sortiments),
bet mazāk tīkami apgabali (tuksneši, tundra, okeāns) paliek
tukši. Tiesa gan, tik neviesmīlīgos apstākļos
izdzīvot ir jāprot...
Tas nevar būt!
Izklausās
fantastiski? Mūsdienu izlepušie geimeri
gan te atradīs daudz darvas
piļu. Spēle notiek tekstu veidā:
Kaujas gājiena laikā:
Bezcerīga zemessardze (2872) ir
noslepkavots purvā (46,14)
Midzeņsmakas novadā!
Notikumi gājiena laikā:
Times prēmija - 50 sudraba
monētas.
Desmit Frankenšteini (3679): Atdod
638 sudraba monētas [SUDR] vienībai
Džonans Edlijs (6242).
Teorētiski nemirstīgie
(2548): Saņem 1 neievainojamības apmetni [NAPM]
no Sylvie (1170).
Tuksneša rakari (4583): Atdod 8
dzelzs gabalus [DZEL] vienībai Ira (1851).
Sandlinga meklētāji (2313):
Atdod 9 dzelzs gabalus [DZEL] vienībai Ira (1851).
Teorētiski nemirstīgie
(2548): Savāc $920 nodokļu purvā (47,11)
Midzeņsmakas novadā.
Nerūsošā tērauda
malkascirtēji (3638): Savāc $460 nodokļu purvā
(47,11) Midzeņsmakas novadā.
Tātad –
ardievu, krāsainie animētie efekti! Nebūs (vizuāli)
pievilcīgu, trūcīgi apģērbtu sievišķo
karotāju! Nekādu dūmakā tītu ainavu ar
čivinošiem putneļiem un lēkājošiem
zaķīšiem.
Tad – kartes
nav. Nesaukt taču par karti šādu aprakstu:
tuksnesis (13,45) Krogmales
novadā, 171 zemnieks (jūras elfi), $513.
------------------------------------------------------------
Iepriekšējā mēnesī bija ziema;
nākamajā mēnesī būs ziema.
Algas: $13 (Max: $444).
Vajadzīgi: nav.
Pārdošanā: 34 jūras elfi [JURE] par $52, 6
līderi [LIDE] par $104.
Izklaides pasākumi: $31.
Var saražot: 25 mājlopus [LOPS], 17 dzelzs gabalus [DZEL], 18
akmeņus [AKME].
Izejas:
Ziemeļi: tuksnesis (13,43) Krogmales novadā.
Ziemeļaustrumi: tuksnesis (14,44) Krogmales novadā.
Dienvidaustrumi: okeāns (14,46) Atlantis okeānā.
Dienvidi: okeāns (13,47) Atlantis okeānā.
Dienvidrietumi: tuksnesis (12,46) Krogmales novadā.
Ziemeļrietumi: tuksnesis (12,44) Krogmales novadā.
Programmētāji
(tādi ir arī Atlantis
spēlētāju vidū!) pret to cīnās: kartes ne tikai
tiek zīmētas grafiskajos redaktoros (pēc izlūkošanas
datiem) – jau pastāv vairākas servisa programmas (Pegazs, AkEdit), kas šādus teksta datus pārveido
grafiskā kartē automātiski un automatizē pat komandu
rakstīšanu, lai vadītu vienības!
Spēle – tie ir ne tikai teksti...
Pati
spēles atmosfēra ir fantastiska! Fantasy
pasaule (drakoni, zobeni, maģija, dēmoni, buru kuģi), ir
iespējams ceļot, apgūt dažādas zinības
(maģiskas un nemaģiskas), audzēt labību, cirst kokus,
būvēt ēkas, ja ir vēlēšanās – karot, zagt un
slepkavot (ko vairāki spēlētāji arī dara), tirgoties
(vienā vietā lētāk nopirkt, citur dārgāk
pārdot), veidot politiku (ahā, šo spēlētāju es
pasludināšu par sabiedroto – mans karaspēks dosies viņam
palīgā atvairīt uzbrukumu; bet cits spēlētājs
būs manis nīsts un sists ik reizi, kad viņu
pamanīšu!)... Šī pasaule ir nesalīdzināmi krāsaināka par
primitīvajām kara spēlēm (satura ziņā; pie kara
spēlēm raksturīgās slepkavošanas estetizācijas
strādā daudzi dizaineri).
Saspēlējušies
vienvirziena kill-them-all (nobeidz
visus!) spēles, ne visi pamana Atlantis
ne-militārās iespējas. Bet tādas ir! Nav obligāti
kādam uzbrukt, šo spēli NEVAR izspēlēt līdz
galam, uzvarēt nav iespējams. Tiesa gan, bez agresorus
savaldošas armijas saimniekošanai drīz var pienākt gals;
tomēr bez komandām attack
un advance var spēlēt – un
šāda miermīlīga spēlēšana neattālina
nokļūšanu pie galamērķa: spēlei galapunkta NAV.
Ir jau spēlētāji (kā minēju – Atlantis Latvijā dzīvo jau divus gadus!), kuriem
šķiet nejēdzīgi: kā tā – nav iespējams
izsist visus biedrus un ieraudzīt uzrakstu Līmenis pabeigts, 100
procenti ienaidnieku iznīcināti ! Nē, Atlantis jāspēlē kā reālā dzīve:
mums ir tikai šī pasaule, un dzīve tajā būs tāda,
kādu izveidosim.
Iz Atlantis folkloras:
---Piedzīvojumi Atlantis mežmalas
krūmājā (pie Baiļu Sila)---
Daži saka - traks es esot,
Slēpties vajag, mežā esot...
Te nu mums ir rezultāts:
Tur aiz krūma monstrs šņāc.
Tagad es, aiz bailēm stīvs
Nesos projām, kamēr dzīvs.
Izplatīdams stipru smaku,
lauzdams zarus briku, braku,
balrogs brien pa meža taku,
ķerdams mani - mazu, švaku:
grābj aiz krāgas, norauj jaku...
Kas par traku, tas par traku!
"Maita, kretīns!! Kas tev ļāva?"
Vai tas biju es, kas bļāva?
Tagad atriebības slāpstu
Pieliecos un ņemu lāpstu
Panikā te nav ko krist
Skrienu klāt un taisos sist.
Cauri elles uguns liesmām
Skrienu es ar kara dziesmām.
Balrogs domā - "Tas ir slikti!
Šitais cilvēks bļaustās dikti
tā kā gnīda apkārt lien
te viņš bēg, te virsū skrien."
Kara stratēģijā spēks!
Tur pat balrogs projām bēgs.
Galvenais ir augstu lēkt,
Stipri sist un skaļi brēkt.
((c) Dainis
Sprancis, 2001. g. okt.)
Atbilde
uz iesācēja jautājumu
[Komentārs:
Atlantis pasaulē
priekšmetus, cilvēku tautības
un prasmes, dzīvniekus apzīmē ar četru burtu
saīsinājumiem: labība [LABI], kokmateriāli [KOKS], drakons
[DRAK] utt.]
–
Kāds ir saīsinājums gaisa balonam?
–
Ja izlaiž gaisu – 97 procenti. [pareizā atbilde - BALO]
Atlantis
vadības paziņojums laikrakstā Atlantis Times (AT5-517)
Principā
var rakstīt reti, bet interesanti, vai arī bieži, taču kā vairums mirstīgo, -
nopelnītā nauda var sanākt vienāda. Piemēram, ja
godīgi, Koboldiem riebjas, kā raksta Kadms, TAČU tajā
pašā laikā Kadmam atbērts visvairāk SUDR. Jo Dievi ir
pateikuši - daudz kas Koboldiem var nepatikt, jāmaksā ir par
ieguldīto darbu. Cita lieta - daži citi ir saņēmuši
gandrīz tikpat () ar mazāk rakstiem. Bet tas nu tā - ievads.
Tālāk paziņojums:
Tie,
kuri AT atklāti lietos Dievu ausij netīkamus un zaimojošus
vārdus, tiks izsvītroti no sudraba žūkšņu
saņēmēju saraksta! Tā ir jau noticis, un tas tikai
apstiprina mūsu vārdus. Viens no AT autoriem šoreiz palika bez
prēmijas. Un tā tas būs arī turpmāk. Ja Dieviem
netīkamo ļaunprātību kāds turpinās
atkārtoti, Dievu dusmas var iegūt citādāku - draudīgāku
izteiksmes formu.
Esiet
labsirdīgāki - slepkavojiet, laupiet, zodziet, spiegojiet,
mērdējiet badā un nogaliniet bez mitas, TAČU
nelamājieties!!! Šoreiz sakiet paldies, ka GM ir dzimšanas diena
(šodien), tādēļ viņa dusmas noplaka strauji. Citreiz
var būt citādi...
Kā nokļūt šajā pasaulē?
1)
Nepieciešama e-pasta adrese, uz kuru saņemt gājienus. Paturiet
prātā: katra gājiena apraksts aizņems 100–250 kilobaitu,
intensīvi spēlējot – pat virs 900 K (neskaitot saraksti ar
citiem spēlētājiem).
2)
Iepriekš jāizlemj, cik bieži – 1, 2 vai 5 reizes
nedēļā – varēsiet izlasīt gājiena atskaiti,
analizēt to, sazināties e-pastā ar domubiedriem un paspēt
uzrakstīt komandas nākamajam gājienam (no manas pieredzes:
gājiena rakstīšana, vadot kādas simts vienības,
aizņem ap divām stundām; tiesa gan, neizmantoju gājiena
automatizēšanas programmas). Atlantis5,
protams, ir dinamiskākā no pasaulēm, tomēr tā arī
visvairāk noslogo ar gājienu rakstīšanu. Atlantis1 gājienu var rakstīt
nesteidzīgi, rūpīgi apdomāt visus (ekonomiskos,
militāros, politiskos) aspektus – taču nākamais gājiens
būs tikai pēc nedēļas!
3)
Jādodas uz interneta adresi http://www.murds.lv/pbem/atlantis/
un jāreģistrējas spēlei.
4)
Jāsagaida (reģistrējoties norādītajā e-pasta
adresē) kopā ar kārtējo gājienu
spēlētāja (frakcijas) numurs un parole. NEPAZAUDĒJIET TOS!
Ja nu tomēr – aizrakstiet spēles
valdniekam (GameMaster, GM) –
Vitauts Stočka, vit@dpu.lv .
Kārtējie
gājieni tiek izsūtīti: A1 – otrdienās 15.00, A2 –
otrdienās un piektdienās 15.30, A5 – darba dienās (no pirmdienas
līdz piektdienai) 16.00.
5)
JĀSPĒLĒ! Ļoti nepatīkami, ja kāds spēles
dalībnieks, tukšas intereses pēc piereģistrējies,
pēc pāris gājieniem atstāj novārtā
spēlēšanu. Vēl nekas, ja viņš likvidē savus iekrājumus (tāda iespēja
komandās ir paredzēta - frakcijas likvidēšana);
nepatīkamāk, ja vienības kaut kur rēgojas, bet uz
sadarboties gribošo spēlētāju vēstulēm neatbild.
Ko vēl derētu zināt?
Nesteidzieties
ar jebkuru jautājumu bombardēt augšminēto spēles valdnieku (Vitautu) –
viņš ir tikai viens cilvēks, un arī viņa laiks ir
ierobežots. Pirmām kārtām: PĀRLASIET VĒLREIZ
NOTEIKUMUS (tie ir atrodami internetā turpat, kur reģistrācija: www.murds.lv/pbem/atlantis)! Cits
risinājuma variants: jautāt padomu e-pasta vēstulē citam
spēlētājam. Kā atrast citu spēlējošo adreses
– lasiet noteikumos!
Ja
problēma tomēr nešķiet atrisināma (vai arī gribas
ar iespaidiem iepazīstināt plašāku auditoriju) – rakstiet
rakstu elektroniskajai avīzei Atlantis
Times (tā tiek izsūtīta kopā ar kārtējā
gājiena aprakstu) vai reģistrējieties Atlantis e-pasta konferencē (listē) – jūsu tekstu
izlasīs atlantistu aktīvākā daļa!
Lai
reģistrētos Atlantis
listē, uz adresi majordomo@listes.murds.lv
jānosūta vēstule ar rindiņu subscribe atlantis – un jau pēc brīža jūs
varēsit domubiedrus iepazīstināt ar saviem uzskatiem. Tomēr
paturiet prātā: reizēm šajā listē pāris dienu
var būt nāves klusums, bet citreiz (piemēram, Atlantis5 Trešā pasaules kara
laikā) ik dienas ienāk vairāk nekā simt vēstuļu.
Un par katru sīkumu NEVAJAG dot savu vērtējumu – rakstiet tikai
to, kas būs interesanti vairākumam listes abonentu! Specializētus
jautājumus uzdodiet privātā pastā.
Lai jums
vienmēr labs laiks!
(ja būs lasītāju atsaucība
– turpmāk vēl)
Kaspars
KOKUMS,
Atlantis-5 496. frakcija
(spēlējot A5, manu e-pasta adresi varat atrast ar komandu FIND 496)