Sakaru Pasaule - Žurnāls par
modernām komunikācijām

  
  


Atpakaļ Jaunais numurs Arhīvs Par mums Meklēšana

Piepildījies DELFI orākula pareģojums par interneta pieejamību ikvienam

   

Viena no Baltijas interneta līderēm a/s DELFI kopš aprīļa piedāvā potenciālajiem klientiem jaunu pieslēguma komplektu, kas piemērots lietošanai visā Latvijas teritorijā. — Jau 1998.gada beigās vairākas interneta pakalpojumu kompānijas Latvijā sāka reālas aktivitātes, lai piedāvātu labu produktu individuālajam mājas lietotājam par pieņemamu cenu, — norāda a/s DELFI valdes priekšsēdētājs Einārs Bindemanis. — 1999. gadā Parks LvNet, kas ir DELFI priekšgājējs, nāca klajā ar kvalitatīvu interneta pieslēguma komplektu Navigators un komplektu Profesionālais, kas guva popularitāti Rīgas un Rīgas rajona iedzīvotāju vidū. Lai padarītu internetu vēl pieejamāku, kā arī respektējot lauku iedzīvotāju nepieciešamību pēc objektīvas informācijas, DELFI kopš aprīļa piedāvā jaunu risinājumu piekļuvei globālajam informācijas tīklam internetam, proti, pieslēguma komplektu DELFI Latvija. Atšķirībā no Navigatora komplekta, kas bija izmantojams tikai Rīgāun Rīgas rajonā, DELFI Latvija ir piemērots lietošanai visā Latvijas teritorijā. Kā pastāstīja DELFI mārketinga menedžere Jana Semerikova, galvenā produkta priekšrocība ir vienota tā izmantošanas cena visā Latvijas teritorijā, proti, 3,5 sant./min darbadienās, vakaros — 2,4 sant./min un brīvdienās — tikai 1,5 sant./min (bez PVN). Šajā summā ietilpst gan interneta pieslēguma, gan Lattelekom tālruņa līnijas izmantošanas izmaksas. Salīdzinājumā ar pilsētniekiem, kas līdz šim izmantoja Navigatora komplektā iekļautās priekšrocības, šoreiz ieguvēji būs perifērijā dzīvojošie, jo, izmantojot DELFI Latvija interneta pieslēguma komplektu, lauku iedzīvotājiem nevajadzēs maksāt par tālsarunām. Komplektu ērti un vienkārši instalēt datorā var pat nepieredzējis lietotājs. Nopērkot šo produktu tuvākajā veikalā vai benzīntankā, jau pēc dažām minūtēm ir iespēja novērtēt globālā tīkla priekšrocības informācijas ieguvē. Jāatzīst, ka arī līdz šim pieslēgties internetam varēja jebkurā diennakts laikā, jo jau vairāk nekā gadu darbojas DELFI diennakts konsultatīvais servisa centrs, un viena no tā funkcijām ir klientu nodrošināšana ar nepārtraukta pieslēguma iespēju internetam. Agrākā Navigatora komplekta izveides būtiskākā un novatoriskākā ideja bija īpašu ērtību radīšana potenciālajam klientam, piedāvājot tam vienkārši instalējamu programmnodrošinājumu un automātisku pieslēgšanos interneta piegādātāja serverim, dažās minūtēs reģistrējot lietotāja izvēlēto vārdu un paroli. Nevajag zvanīt, rakstīt pieteikumu un aizpildīt veidlapas vai iet uz biroju, jo jauno lietotāju reģistrē automātiski. Pēc šādas pašas servisa shēmas apkalpo arī jaunos klientus, kas izvēlas DELFI Latvija komplektu. Komplekta cena ar PVN ir Ls 3,95, tajā ietilpst kompaktdisks ar saturīgu un ikdienā visai noderīgu interneta datorprogrammu izlasi personālo vai Macintosh tipa datoriem, automātisks pieslēgums un interneta rokasgrāmata divās valodās. Atšķirībā no Navigatora, šis pakalpojums ir pieejams arī ISDN līniju īpašniekiem ar 64 un 128 kb/s lielu pieslēguma ātrumu. Tiesa, joprojām interneta lietotāju īpatsvars atrodas tā sauktajā otrajā grupā, kas, apstākļu spiesti, izmanto Lattelekom piedāvāto tradicionālo informācijas standarta ātrumu līdz 56 kb/s. Minēto komplektu DELFI izplata tajās tirdzniecības vietās, kur līdz šim sekmīgi tirgoja Navigatora komplektu, proti, Viada, Shell, Neste un Lukoil degvielas uzpildes stacijās, Narvesen un Rema 1000 veikalos, J. Rozes grāmatnīcas un daudzās datorfirmās.

Komplekta DELFI Latvija prezentācijas vieta —Baltic IT & T

Ikgadējā (nu jau septīto reizi) informācijas tehnoloģiju izstāde Baltic IT & T kļuva par DELFI organizētās šāgada lielākās reklāmas kampaņas atskaites punktu. Tieši šeit plašākai publikai tika demonstrēts un neoficiāli prezentēts jaunais DELFI Latvija interneta pieslēguma komplekts. Par notiekošo stendā aktīvu interesi apmeklētājos izraisīja grieķu mitoloģijas stūrakmeņa — Delfu orākula — klātbūtne, kas izpaudās gan gluži cilvēciska, visnotaļ plastiski veidota un krāšņi dekorēta dejotāja veidolā, gan šim pasākumam atbilstošā, proti, virtuālā veidā. Daudzie interesenti varēja čatot (chat — pļāpāšanas vieta internetā) ar kolorīto interneta orākulu katru izstādes dienu no 5. līdz 8. aprīlim, kā arī izmantot brīvo piekļuvi internetam, noskatīties dažādas populārzinātniskas īsfilmas par interneta iespējām, elektronisko komerciju un citām pasākumam atbilstošām aktualitātēm. Izstādes apmeklētāji kļuva arī par DELFI Latvija jaunās tēla veidošanas kampaņas ieskaņas aculieciniekiem. No 10. aprīļa vērojama visnotaļ plaša imidža reklāmas kampaņa lielākajos Latvijas medijos. — Kampaņas galvenā ideja,— paskaidro E. Bindemanis, — ir uzsvērt tās izjūtas, ko rada internets tā lietotājos kā medijs, proti — komfortu. Gan preses izdevumos ievietotajos reklāmas plakātos, gan TV reklāmā vērojami apmierināti cilvēki. DELFI Latvija reklāma uzsver, ka internets tā lietotājiem sniedz iespēju justies brīviem, pārliecinātiem par sevi un atvērtiem pasaulei.

No konkurences iegūst patērētājs

Pēc interneta servisa kompānijas a/s Parks LvNet līguma parakstīšanas ar Igaunijas lielāko informācijas tehnoloģiju kompāniju MicroLink izveidojies Baltijas interneta holdings a/s DELFI. Pirmais solis kopīgajā sadarbībā 1999. gada 26. novembrī sperts, atklājot jaunas paaudzes interneta stacijujeb portālu DELFI www.delfi.lv. Nākošais solis portāla kā medija attīstības virzienā tika izdarīts jau šāgada marta sākumā, kad DELFI pabeidza krievu portāla izveidi, kas šobrīd pretendē uz objektīvas informācijas ieguves avota statusu vienlaikus gan Baltijas krieviski runājošajiem iedzīvotājiem, gan Krievijas interneta lietotājiem. Taču Latvijas sabiedrības demokratizācijas procesā, ja internetu atzīst kā katalizatoru, jau paveikts diezgan daudz. Projekts FreePC Latvijā, ko piedāvāja a/s Parks LvNet, kas tagad pārdēvēts par DELFI, sadarbībā ar RD Līzinga grupu un RD Computers ir reāls risinājums, kā padarīt internetu viegli pieejamu vairumam Latvijas iedzīvotāju, tādējādi laužot vienu no pēdējām barjerām, kas potenciālos lietotājus norobežoja no interneta. Tūlīt sekoja otrā ietekmīgākā pakalpojumu sniedzēja Apollo līzinga aktivitātes, arī piedāvājot bezmaksas pieslēgumu un IBM datoru. Šāda prakse ir visai izplatīta Rietumu IT biznesā, taču jau 1999. gada sākumā ASV kompānija FreePC sāka piedāvāt bezmaksas datorus, kuru ekrānos bija konstanta vieta reklāmām, savukārt kompānijas Gobi un Enchillada piedāvāja bezmaksas datorus apmaiņā pret trīs gadu interneta pieslēguma līgumu. Atgriežoties pie mūsu tirgus aktualitātēm, jāteic, ka daudzi tagad lauza galvas,kādi būs konkurentu pretargumenti ne tikai jaunajam DELFI imidžam, bet arī labajai piedāvātā produkta cenai. Lai kā arī būtu, konkurences apstākļos vienmēr ieguvējs ir klients, jo mēs allaž izvēlamies labāko un lētāko.
 
Design and programming by Anton Alexandrov - 2001