LMT iegūst ISO sertifikātu
Mūsdienu biznesa pasaulē aizvien lielāka nozīme ir sadarbības
partnera uzticamībai. Protams, vislabāk, ja tā ir dokumentāli apstiprināta.
Viens no prestižākajiem uzņēmuma profesionalitātes un augstas darba kvalitātes
simboliem joprojām ir ISO sertifikācija. Pasaulē šo kvalitātes apliecību
saņēmuši aptuveni 500 000 uzņēmumi. Latvijā ISO sertifikātu ieguvuši vairāki IT
uzņēmumi, tomēr līdz pat 16. janvārim tas vēl nebija piešķirts nevienam
Baltijas telekomunikāciju uzņēmumam. Tā nu par pirmo ISO 9001:2000 kvalitātes
vadības sistēmas sertifikāta īpašnieku telekomunikāciju nozarē kļuva SIA
Latvijas Mobilais telefons.
Kāds izskatās sertificēts uzņēmums?
Tāds kā Latvijas Mobilais telefons. Patiesībā tas, protams,
nenozīmē, ka dienu, nedēļu vai pat gadu pirms sertifikāta izsniegšanas paša
uzņēmuma darbā būtu bijis kas nesakārtots vai nekvalitatīvs. Gluži vienkārši
visas vadības sistēmas tika dokumentētas saskaņā ar starptautiskajām kvalitātes
standarta prasībām. Rezultātā pastiprinājās visu procesu atklātums, auga darba
efektivitāte un galu galā samazinājās arī darbības izmaksas. Šis kvalitātes
vadības sistēmas sertifikāts attiecas uz visiem LMT darbības virzieniem - gan
uz tīkliem, gan pakalpojumiem, gan darba organizāciju, gan klientu apkalpošanu.
Lai sagatavotos ISO sertifikācijai, vajadzēja veselus divus gadus
pacietīga un pedantiska darba. Atbilstoši ISO sertifikācijas prasībām
auditorfirma Det Norske Veritas Latvia (DNV) arī turpmāk uzraudzīs uzņēmumu un
pēc noteikta laika veiks atkārtotu auditu, lai nebūtu ne mazākās atkāpes no
starptautiskajiem kvalitātes standartiem. Varētu teikt, ka uzņēmumam tā ir
visai smaga, bet arī nepieciešama atbildības nasta, jo tā nepieļauj ne
vismazākās atkāpes no kvalitātes normām. Tātad arī uzņēmuma klienti saņems
tikai augstākās kvalitātes pakalpojumus, būs iespēja vēl vairāk samazināt
pakalpojumu cenas un tarifus. Turklāt sertifikāts vēl vairāk palielinās LMT
konkurētspēju, un celsies gan tā vērtība, gan arī prestižs sadarbības partneru
acīs.
Kā SP pastāstīja Laura Keršule, LMT viceprezidente juridiskajos
jautājumos (šie sagatavošanās darbi notika viņas vadībā), tas bija pa spēkam
tikai tādai fantastiskai komandai, kāda ir LMT.
Pieredzējis auditors
LMT sertifikācijas auditu veica un sertifikātu izsniedza vadības
sistēmu sertifikācijas kompānija Det Norske Veritas Latvia (DNV). Tā ir
pazīstama Norvēģijas auditorfirma ar stabilām tradīcijām, kas dibināta 1864.
gadā, un patlaban tās 300 biroji darbojas 130 valstīs. DNV ir trešā lielākā uzņēmumu
vadības sistēmu sertifikācijas firma pasaulē, kura izsniegusi aptuveni 30 500
ISO 9000 standartu jeb septiņus procentus no pasaules kvalitātes vadības
sistēmu tirgus. 50 procentu DNV tirgus daļu
ir Norvēģijā. DNV ir akreditēta 20 akreditācijas institūcijās.
DNV Latvija vadošais auditors Agris Aizpurietis atzīmēja, ka ir
gandarīts par šo LMT sasniegumu. Viņš uzskata, ka ISO 9001:2000 standarts
noteikti ir uzskatāms par labāko pasaules uzņēmumu darbības principu un
pieredzes apkopojumu. Saņemtais sertifikāts ir starptautiski atzīts
apliecinājums gan uzņēmuma vadībai, gan arī tā klientiem un sabiedrībai par to,
ka LMT spēj pastāvīgi nodrošināt augstas kvalitātes pakalpojumus, nepārtraukti
pilnveidojas un ir uzticams sadarbības partneris gan pašreizējiem, gan
potenciālajiem klientiem.
Gunta KĻAVIŅA
Mūsdienu biznesa pasaulē aizvien lielāka nozīme ir sadarbības
partnera uzticamībai. Protams, vislabāk, ja tā ir dokumentāli apstiprināta.
Viens no prestižākajiem uzņēmuma profesionalitātes un augstas darba kvalitātes
simboliem joprojām ir ISO sertifikācija. Pasaulē šo kvalitātes apliecību
saņēmuši aptuveni 500 000 uzņēmumi. Latvijā ISO sertifikātu ieguvuši vairāki IT
uzņēmumi, tomēr līdz pat 16. janvārim tas vēl nebija piešķirts nevienam
Baltijas telekomunikāciju uzņēmumam. Tā nu par pirmo ISO 9001:2000 kvalitātes
vadības sistēmas sertifikāta īpašnieku telekomunikāciju nozarē kļuva SIA
Latvijas Mobilais telefons.
Kāds izskatās sertificēts uzņēmums?
Tāds kā Latvijas Mobilais telefons. Patiesībā tas, protams,
nenozīmē, ka dienu, nedēļu vai pat gadu pirms sertifikāta izsniegšanas paša
uzņēmuma darbā būtu bijis kas nesakārtots vai nekvalitatīvs. Gluži vienkārši
visas vadības sistēmas tika dokumentētas saskaņā ar starptautiskajām kvalitātes
standarta prasībām. Rezultātā pastiprinājās visu procesu atklātums, auga darba
efektivitāte un galu galā samazinājās arī darbības izmaksas. Šis kvalitātes
vadības sistēmas sertifikāts attiecas uz visiem LMT darbības virzieniem - gan
uz tīkliem, gan pakalpojumiem, gan darba organizāciju, gan klientu apkalpošanu.
Lai sagatavotos ISO sertifikācijai, vajadzēja veselus divus gadus
pacietīga un pedantiska darba. Atbilstoši ISO sertifikācijas prasībām
auditorfirma Det Norske Veritas Latvia (DNV) arī turpmāk uzraudzīs uzņēmumu un
pēc noteikta laika veiks atkārtotu auditu, lai nebūtu ne mazākās atkāpes no
starptautiskajiem kvalitātes standartiem. Varētu teikt, ka uzņēmumam tā ir
visai smaga, bet arī nepieciešama atbildības nasta, jo tā nepieļauj ne
vismazākās atkāpes no kvalitātes normām. Tātad arī uzņēmuma klienti saņems
tikai augstākās kvalitātes pakalpojumus, būs iespēja vēl vairāk samazināt
pakalpojumu cenas un tarifus. Turklāt sertifikāts vēl vairāk palielinās LMT
konkurētspēju, un celsies gan tā vērtība, gan arī prestižs sadarbības partneru
acīs.
Kā SP pastāstīja Laura Keršule, LMT viceprezidente juridiskajos
jautājumos (šie sagatavošanās darbi notika viņas vadībā), tas bija pa spēkam
tikai tādai fantastiskai komandai, kāda ir LMT.
Pieredzējis auditors
LMT sertifikācijas auditu veica un sertifikātu izsniedza vadības
sistēmu sertifikācijas kompānija Det Norske Veritas Latvia (DNV). Tā ir
pazīstama Norvēģijas auditorfirma ar stabilām tradīcijām, kas dibināta 1864.
gadā, un patlaban tās 300 biroji darbojas 130 valstīs. DNV ir trešā lielākā uzņēmumu
vadības sistēmu sertifikācijas firma pasaulē, kura izsniegusi aptuveni 30 500
ISO 9000 standartu jeb septiņus procentus no pasaules kvalitātes vadības
sistēmu tirgus. 50 procentu DNV tirgus daļu
ir Norvēģijā. DNV ir akreditēta 20 akreditācijas institūcijās.
DNV Latvija vadošais auditors Agris Aizpurietis atzīmēja, ka ir
gandarīts par šo LMT sasniegumu. Viņš uzskata, ka ISO 9001:2000 standarts
noteikti ir uzskatāms par labāko pasaules uzņēmumu darbības principu un
pieredzes apkopojumu. Saņemtais sertifikāts ir starptautiski atzīts
apliecinājums gan uzņēmuma vadībai, gan arī tā klientiem un sabiedrībai par to,
ka LMT spēj pastāvīgi nodrošināt augstas kvalitātes pakalpojumus, nepārtraukti
pilnveidojas un ir uzticams sadarbības partneris gan pašreizējiem, gan
potenciālajiem klientiem.
Gunta KĻAVIŅA