Sakaru Pasaule - Žurnāls par
modernām komunikācijām

  
  


Atpakaļ Jaunais numurs Arhīvs Par mums Meklēšana

Dabas tēli fotogleznās

   

 

Kas zina, vai tāpēc, ka fotogrāfs Aivis ŠMULDERS savulaik studējis Mākslas un glezniecības institūtā (Ļeņingradā) vai arī tāpēc, ka viņa ikdiena rit  zemnieka sētā, kur visapkārt dzirdamas dabas balsis, viņa fotogrāfijas ir gleznieciskas. Varētu pat teikt - tīši gleznieciskas, jo Aivis Šmulders ir viens no pirmajiem Latvijā, kas sāka lietot t.s. subjektīvo fotomanipulācijas metodi, izteiksmīgi apvienojot simboliskus dabas tēlus ar dažādām fototehnikas metodēm - no retušas un laukumu kopēšanas līdz tik filigrānai kadru montāžai, ka nezinātājam pat prātā neienāktu, ka tas nav bildēts no dabas.

Iespējams, tieši šīs īpatnējās tehnikas un fotogrāfiju simboliskā satura dēļ Aivja Šmuldera darbi paliek prātā. Acīmredzot tos bija ievērojuši arī Slovākijas fotoeksperti, jo kā gan citādi mākslinieks šoruden būtu uzaicināts veidot personālizstādi Bratislavas ikgadējā fotomēneša ietvaros, kas, ņemot vērā Bratislavas fotomēneša augsto prestižu, ir liels notikums.

 Aivis Šmulders piedalījies vairāk nekā 60 grupas izstādēs, viņam bijušas 10 personālizstādes. No tām viņš pats visatzinīgāk vērtē kolekciju Caurvējš (1986. gads, Rīgā un Tallinā) un Cirvis mūrī (1996. gads, Rīgā un Tallinā), kurai bija publicistiska ievirze. No 7. decembra līdz 12. janvārim Mākslinieku savienības galerijā apskatāma A. Šmuldera jaunā  fotogleznu ekspozīcija Lēna gaisma.

 

 
Design and programming by Anton Alexandrov - 2001