Sakaru Pasaule - Žurnāls par
modernām komunikācijām

  
  


Atpakaļ Jaunais numurs Arhīvs Par mums Meklēšana

Sāciet e-komercijas iepazīšanu ar Apolloplaza!

   

Dâviniet ar prieku

 

Valstīs ar stabilām interneta lietošanas tradīcijām e-komercija kā e-biznesa organiska sastāvdaļa ir jau pierasta lieta, un pirms apmēram pusotra gada tā ienākusi arī Latvijā. Bez šaubām, Latvijas sociālā un ekonomiskā situācija slikti padodas salīdzinājumam ar ASV vai Rietumeiropas valstīm, tomēr arī pie mums sāk mainīties iepirkšanās paradumi.

 

 Pircēju stāžs - trīs gadi

Valstī, kurā iedzīvotāju skaits nesasniedz 2,5 miljonus, internetu lieto (pēc Taylor Nelson Sofres Interactive pētījuma) apmēram 13 procenti no tiem, kuru vecums ir robežās no 14 līdz 70 gadiem . No Latvijas interneta lietotājiem 39 procenti ir jaunieši pirms 20 gadu vecuma, vecumā starp 20 un 29 gadiem – 24 procenti, 30-39 gadu vecuma grupā 14 procenti, 40-50 gadu vecumā - 7 procenti un tikai viens procents interneta lietotāju ir vecāki par 60 gadiem.

Pirkumus internetā kaut reizi mūžā izdarījuši tikai trīs procenti interneta lietotāju, turklāt pārsvarā gadījumu tā bijusi pieredze ārzemju e-veikalos. Tomēr  septiņi procenti no aptaujātajiem Latvijas interneta lietotājiem atzinuši, ka tuvāko mēnešu laikā plāno veikt pirkumus internetā, un tas lielā mērā saskan ar pasaules pieredzi par to, ka internetā iepērkas 20 procenti no tiem, kuri lieto tīmekli gadu, 29 procenti no lietotājiem ar divu gadu pieredzi un 43 procenti no tiem, kas lieto internetu trīs gadus. Tātad varam cerēt uz lietotāju aktivitātes pieaugumu.

No vienas puses, apņemšanās mainīt iepirkšanās paradumus ir apsveicama, un tā liecina, ka auditorija kļūst gatava tērēt naudu interneta vidē. No citas puses, iedzīvotāju pirktspēja mainās pārāk lēni, lai jaunos paradumus varētu intensīvi kopt, atļaujoties spontānus pirkumus acumirkļa iespaidā vai palielinot iepirkumiem atvēlēto līdzekļu apjomu plānveidīgi. Tas liek pārdevējiem īpaši rūpīgi atlasīt preces, kas tiks piedāvāts e-veikalos, lai panāktu, ka plānotie pirkumi turpmāk tiktu izdarīti internetā, nevis reālajā veikalā. Ja paturam prātā virkni rūpju, kas pārdevējiem nāk līdzi  no reālās dzīves, tirdzniecība internetā neliekas atvieglojums un jauns tirgus iekarošanas līdzeklis, bet brīžiem šķiet kā kaklā piesiets akmens…

Lai atvieglotu pārdevējiem ienākšanu e-komercijas vidē, SIA Lattelekom piedāvā B2C risinājumu Apolloplaza, kas adresē www.apolloplaza.lv atrodams nu jau vairāk nekā pusgadu. Apollo komanda ļauj arī turpmāk katram sadarbības partnerim attīstīt viņa biznesa pamatkompetences, bet no savas puses uzņemas saistības, kas skar biznesa procesu nodrošināšanu, to skaitā līgumattiecības ar piegādes un norēķinu partneriem, e-veikala izveidi un attīstību, preču kataloga uzturēšanu un informācijas apriti starp visām procesā iesaistītajām pusēm.

 

Vienotā groza princips

Pēc Apolloplaza komandas domām jaunā mācību gada tuvošanās ir lieliska iespēja vecināt patērētāju orientāciju uz internetu. Pirmkārt, tie ir plānoti un samērā neizbēgami izdevumi katras ģimenes budžetā, kurā aug skolasbērns, un patērētāji ir apzināti gatavojušies šiem tēriņiem. Otrkārt, burzma un nepatīkamās emocijas grāmatu un rakstāmlietu veikalos pirms skolas gada sākuma rada divkāršu negatīvo efektu: rindas vairāku stundu garumā atbaida bērnu vecākus un viņi novilcina iepirkšanos skolai līdz pēdējam brīdim. Turpretim tie, kas citkārt labprāt ienāk grāmatnīcās un tur arī šo to nopērk, bet kam nav vajadzīgi mācību līdzekļi, šajās dienās met līkumu veikaliem, kur virmo pirmsskolas kaislības. Turklāt šovasar, pateicoties grāmatizdevēju un tirgotāju nesaskaņām, rindas pie populāro Zvaigzne ABC grāmatnīcu durvīm bija īpaši garas. Treškārt, pirkumi skolai nav sīki,- naudas summas, kas jāatstāj veikalā, ir pienācīgi lielas, lai būtu rentabli to izdarīt ar norēķinu karti, tātad - arī internetā.

Apolloplaza tiešsaistes veikals, kas atrodams adresē www.apolloplaza.lv, rūpējas ne vien par pārdevēju komfortu, bet arī par pircējiem un tādēļ saviem apmeklētājiem piedāvā kādu ērtību, kas ir īpaši pievilcīga internetā. Tas ir vienotā groza princips: izvēloties vairāku pārdevēju preces, pirkuma apmaksa, ieskaitot piegādes cenu, notiek ar vienu transakciju, tādēļ iziešana no veikala (check-out) nav apgrūtinājums. Apolloplaza pilnībā uzņemas rūpes par preču piegādi, turklāt mūsu biznesa partneri nodrošina pasūtījuma nogādāšanu adresātam Rīgas robežās četru stundu laikā un divās dienās jebkurā vietā valsts teritorijā.

 

Pirmie rezultāti iepriecina

Apolloplaza līdzšinējā pieredze parādījusi interesantu tendenci: kamēr vieni e-veikala apmeklētāji turpina izjust diskomfortu no mazpazīstama procesa apgūšanas, sākot ar preču izvēli internetā un beidzot ar norēķinu kartes datu ievadīšanu datora monitorā redzamajos pārlūkprogrammas piedāvātajos lauciņos, un tādēļ pamet mūs, šoreiz atkal neko nenopirkdami, tikmēr tie, kuri ir ar lielāku pieredzi, izdara pirkumus, kuru saņēmēji ir viņu draugi un radinieki tepat Latvijā. Šādā veidā tiek iepriecināti galvenokārt gados veci cilvēki, kas ikdienā neatļaujas palutināt sevi ar kaut ko vairāk par dienišķo maizi. Apolloplaza kolektīvs izjūt patiesu prieku par šādām sirsnīgas attieksmes izpausmēm. Tas pierāda interneta iesācējiem, ka iepirkšanās internetā ir reāli izpildāms process, ne fikcija, turklāt tas vienlaikus kalpo par iedrošinājumu dāvanas saņēmējam pašam veikt pirmo pirkumu.

Lai gan žurnāla sagatavošanas specifika neļauj iepazīstināt ar Apolloplaza tirdzniecības apjomu pieaugumu ilgākā laika periodā kopš preču sortimenta papildināšanas ar mācību līdzekļiem, pirmie rezultāti ir zināmi un tie iepriecina. Apmeklētāju skaits nedēļas laikā ir desmitkāršojies, un augusta nogalē 90 procenti pasūtījumu Apolloplaza e-veikalā bija mācību grāmatas un citas skolēniem vajadzīgas preces gan tīrā veidā, gan sapakotas vienotajā iepirkumu grozā kopā ar citiem pirkumiem. Tas nozīmē, ka esam trāpījuši desmitniekā, izvēloties aktuālu preču klāstu, kā arī vienlaikus sākot kampaņu sabiedrības iepazīstināšanai ar Apolloplaza.

Priecājamies, ka interneta lietotāji mūs pamanījuši, bet īpašs gandarījums mums ir par katru, kurš nolemj izdarīt savu pirmo pirkumu internetā ar Apolloplaza. Ir notikuši pirmie atkārtotie pirkumi mūsu e-veikalā, un tas ir vēl viens apliecinājums sabiedrības gatavībai attīstīt jaunus paradumus, tos apzināti kopt. E-komercija var kļūt par katra patērētāja ikdienu, ļaujot izjust komfortu un drošību. Lai tā notiktu, mēs turpināsim strādāt un attīstīt mūsu servisu, lai tas kļūtu par līderi e-komercijas tirgū Latvijā.

 

 

Fanija ŠITCA,

SIA Lattelekom

Interneta pakalpojumu daļas

e-komercijas nodaļa

e-mail: fanija.sitca@apollo.lv

 

 
Design and programming by Anton Alexandrov - 2001