Sakaru Pasaule - Ţurnâls par
modernâm komunikâcijâm

  
  


Atpakaď Jaunais numurs Arhîvs Par mums Meklçđana

Sakaru nieki

   

Autors

 

      Pieklājība, protams, prasa, ka sasveicinoties cepuri vajadzētu pacelt, bet, ja pie šāda rituāla pierod, var rasties nepatīkamas situācijas. Tad jau labāk, ieraugot pazīstamu cilvēku nākam pretim, vajadzētu tā, mazliet nevīžīgi ar īkšķa galu cepuri nedaudz pagrūst uz augšu un turpināt iet tālāk. Jūs jautāsiet, kāpēc gan nepacelt cepuri kādus desmit centimetrus uz augšu? – Nu, vienkārši tāpēc, lai neiznākt tāpat, kā reiz gadījās kādam sakaru nozares darbiniekam, republikā pazīstamam cilvēkam. Viņš bija iegādājies stagnācijas gados grūti nopērkamu lietu – pirmo pārnēsājamo mazgabarīta radiouztvērēju, kuru ražoja VEF. Uztvērējos lietoja maza izmēra radiospuldzes (sauktas par pirksta lampiņām). Veikalos toreiz tās nebija nopērkamas. Kā par nelaimi, kāda lampiņa cienītā kunga radiouztvērējā sabojājās. Viņam VEFā bija kāds paziņa, kurš solīja iedot veselu lampu komplektu – vajadzēja tikai atnākt uz rūpnīcu un paņemt mantu. Tiktāl viss kārtībā, bet kā preci iznest laukā? Sargi bieži vien apčamdīja kabatas un, nedod Dievs, atrast kabatā kaut vienu skrūvīti. Draugi norunāja ļoti vienkāršu paņēmienu – lampiņas jāieliek platmalē, tā uz galvas un droši uz priekšu. Kā par nelaimi, pirms caurlaides telpas, kur vienmēr drūzmējas ienākošie un izejošie cilvēki, pretim mūsu kungam nāk VEF direktors. Mūsu paziņa lielā pieklājībā paceļ sveicienam platmali un …publikai par lielu prieku lampiņas krīt uz trotuāra un ar troksni saplīst. Kungs sasarcis no kauna, ka pieķerts zādzībā, nezina, kur dēties. Vēl kutelīgākā situācijā  ir VEF direktors, jo viņš labi saprot notikuma jēgu un viņam, kā jau direktoram, ir kaut kas jādara – jāsauc sargi un jāaiztur tautas mantas zaglis, bet ... tik cienījamu kungu arestēt arī ir par traku. Ja nu cienītais kungs dos rīkojumu atslēgt VEF direktoram dzīvoklī telefonu… Un visa šī drāma tikai pārāk lielas pieklājības dēļ. Ak, kaut šis kungs sveicinot nebūtu pacēlis platmali!

    Rīgas zobgaļi mēļoja, ka no šīs reizes, rīdzinieki sasveicinoties cepures neceļot līdz pat šai dienai.

 

 

Kā sakarnieki piemānija ministru Aleksandrovu

      Bija ieplānots nodot ekspluatācijā tālsakaru līniju uz Madonas pusi. Tuvojās līnijas nodošanas termiņš, bet būvdarbi iestrēguši un stāv uz vietas. Ministrs Aleksandrovs sper zemes gaisā - lamājas ar tradicionālajiem trīsstāvīgajiem vārdiem un sola visiem novilkt ādu pār acīm.  Kādam no darba vadītājiem radās racionalizācijas priekšlikums – apvedīsim ministru ap stūri: kad viņš ieradīsies tālsakaru centrālē pārbaudīt jaunās līnijas dzirdamību un prasīs savienojumu ar kādu Vidzemes pilsētu, telefoniste savienos viņu ar Ogrē esošo abonentu, kurš atbildēs kā telefoniste šajā pilsētā. Lai viss būtu ticamāk, no šī montiera dzīvokļa bija sagatavota otra līnija līdz Rīgai. Montiera paziņa atbildēja kā telefonistei nākas un piedāvāja ministram savienot viņu ar Rīgā esošo ministra palīgu. Tā ministrs pārliecinājas, ka līnija darbojas un sakarnieki nepārvaramās grūtības ir pārvarējuši. Ādu nevienam nenovilka, ministrs pat uzslavēja – molodci, svjazisti! Tā arī kādreiz bija…

 

Jāzeps LOČMELIS

 

 

Ķezas ar e-pastu

(Notikumi iz dzīves)

 

 

***

Kādā vakarā man piezvanīja draugs un lūdza palīdzību: nevarot nosūtīt e-pastu.

Draugs: – Es nevaru nosūtīt tev nevienu e-pasta vēstuli!

Es: – Kādēļ gan? Vai tu saņem kādus kļūdu paziņojumus?

Draugs: – Nē. Bet ikreiz, kad gribu tev nosūtīt e-pastu, man jānorāda tava parole – bet tu man to neesi devis!

Noskaidrojās, ka, lai nosūtītu vēstuli, draugs centās pieslēgties manai pastkastītei Hotmail serverī.

 

 

***

Klients: – Hallo! Es vēlētos nomainīt savu e-pasta adresi.

Servisa darbinieks: – Protams, kungs. Vai drīkstu jautāt – kāpēc?

Klients: – Manuprāt, tā ir pārāk gara.

Servisa darbinieks: – Un kāda tā jums ir pašlaik?

Klients: – vardsuzvardsielapastakodsuntelefonanumurs@.....

 

***

Klients: – Es mēģināju nosūtīt e-pastu uz 1.404.123.4567, bet mana e-pasta programma to atteicās darīt.

Servisa darbinieks: – Hmmm, vispār tas ir telefona numurs...

 

***

Servisa darbinieks: – Kā varu palīdzēt?

Klients: – Es rakstu savu pirmo e-pasta vēstuli.

Servisa darbinieks: – Un pie kā esat apstājies?

Klients: – Lūk, es varu uzrakstīt a. Bet kā tam apkārt apvilkt riņķīti?

 

 

***

Šorīt kāda dāma iebrāzās manā darba vietā, šausmu pārņemta.

– Viss e-pasts, ko glabāju vienā mapītē (t.i. folderī), ir pazudis!

Apjautājos, kā sauca to traģisko mapi.

Deleted Items

 

 

***

 Reiz man piezvanīja kliente, vēloties kaut ko nosūtīt caur e-pastu. Viņa stāstīja: lai ko viņa arī nemēģinātu, nekas neizdodoties. Pēc ilgas sarunas par programmas regulējumu  es beidzot attapos pajautāt, ko tad īsti viņa grib sūtīt. Noskaidrojās: viņa e-pastā grib savai meitai dzimšanas dienā nosūtīt PACIŅU. Joprojām nespēju aptvert, kā viņa to domāja dabūt gatavu.

 

***

Klients: – Šķiet, man neizdodas nosūtīt nevienu e-pastu.

Servisa darbinieks: – Un kā jūs veicat to sūtīšanu?

Klients: – Es vēstuli uzrakstu uz papīra, iespraužu to spraugā datora   priekšā un klikšķinu Send Mail.

 

 
Design and programming by Anton Alexandrov - 2001