Sakaru Pasaule - Žurnāls par
modernām komunikācijām

  
  


Atpakaļ Jaunais numurs Arhīvs Par mums Meklēšana

Māte – meitu īpašais klients jeb ģimenes saites stiprina biznesa kontaktus

   

Gunta Kļaviņa

Vēsts par šovasar dibinātajiem Lattelekom Grupas meitas uzņēmumiem C1 un Citrus Solutions bija pietiekami skanīga un nozīmīga, lai to būtu pamanījuši visi, kas interesējas par elektronisko sakaru nozari. Tāpēc SP, tuvāk nekavējoties pie dibināšanas fakta, mēģināja rast atbildes uz jautājumu par mātes uzņēmuma guvumu, laižot tautās meitas ar visu pūru un par meitu gatavību brīvajam tirgum šobrīd, kad nabas saite, kas tās vienoja ar māti, ir pārgriezta. Lai gan īstenībā nekas nav pārgriezts, varbūt vienīgi fizisko saiti nomainījusi virtuālā – nemanāmāka un brīvāka -, kas rosina meitas iekarot pašām savu vietu biznesa pasaulē.

 

 

Līdera jaunā formula – C1

 

Lattelekom meitas uzņēmums C1 izveidots uz Kontaktu centra 118 resursu, pieredzes un komandas bāzes, bet ar gluži jauniem uzdevumiem un mērķiem. C1 valdes priekšsēdētāja Baiba Paegle jaunā uzņēmuma uzdevumu definē tā: - Mūsu pienākums ir gluži kā pieredzējušu automehāniķu un inženieru komandai - perfekti sagatavot sava klienta auto (biznesu) pasaules klases sacensībām, lai viņam atliktu vienīgi uzvarēt. Mūsu darbinieki nodrošina savu korporatīvo klientu panākumus, strādājot to labā, bet paši paliekot no ārpuses nemanāmi. 

C1 apkalpo lielus korporatīvos klientus, kuriem nepieciešami kontaktu centra ārpakalpojumi, lai informētu, apziņotu vai citādi kontaktētos ar  gala lietotājiem, kuru tiem nereti ir vairāki tūkstoši. Lai lietotāji justu, ka viņus apkalpo šī konkrētā kompānija (C1 klients), mēs izpildām informēšanas darbu viņu vietā un viņu vārdā, turklāt izmantojot visus iespējamos saziņas kanālus – fiksēto tālruni (informatīvā līnija), mobilos sakarus (īsziņas, mobilās biļetes), e-pastu, web lapas, pastu.

C1 klienti ir Lattelekom, bankas, apdrošināšanas kompānijas, tirdzniecības uzņēmumi u. c. Katram no tiem ir nepieciešams atšķirīgs gala lietotāju apkalpošanas process un klientu attiecību uzturēšana. Neiztikt arī bez mārketinga un tirgus pētījumu elementiem. C1 bizness ir tikt skaidrībā ar gala lietotāju apkalpošanas procesu un piedāvāt klientam visdažādākos risinājumus.

Klienta attiecību uzturēšana var ietvert ļoti daudz pakalpojumu – bezmaksas informatīvā līnija, pretenziju apstrāde, apziņošana (piemēram, tiek izsūtīti atgādinājumi, ka drīz beigsies apdrošināšanas polises termiņš), u. c. C1 piedāvā arī profesionāli atbalstīt mārketinga kampaņas. Piemēram, ja tā korporatīvais klients ir tirdzniecības uzņēmums, tad, izmantojot C1 kontaktu centra platformas iespējas, var ļoti efektīvi un ātri apziņot lielu daudzumu gala lietotāju par uzņēmuma novitātēm vai akcijām. Nesen ieviestais pakalpojums – mobilā biļete (elektroniskā biļete mobilajā telefonā – to nopērk ar īsziņu) jau pierādījis savu efektivitāti. Un galu galā – kāpēc gan pa tālruni nevarētu sniegt biežāk pieprasītās uzziņas no Valsts arhīva, piedāvājot to kā CI pakalpojumu!

 C1 piedāvā korporatīvajiem klientiem gan atsevišķus pakalpojumus, gan veselu to grozu. Arī 118 nav nekas cits kā viens no Lattelekom pakalpojumiem, kurus tas tagad piedāvā ārpakalpojuma veidā – kā vienu klucīti līdztekus daudziem citiem.

Deviņu gadu sadarbība ar Lattelekom pierādījusi, ka C1 komanda profesionāli pārzina visu klientu apkalpošanas procesu, pastāvīgi papildinot to ar jauniem pakalpojumiem jeb ķieģeļiem. Tagad no tiem uzbūvēta vesela C1 māja, kuras pamatbizness ir klientu apkalpošana. Tas ir pats lielākais šāda veida uzņēmums Baltijā.

 

Pats lielākais Baltijā

Baiba Paegle: - Lielums nav pašmērķis, bet tas dod mums iespēju un spēku ar ilgtermiņa līgumiem piesaistīt lielus biznesa klientus. Turklāt jāprot ļoti filigrāni organizēt riska vadību projektos, kur iesaistītas operatoru rokas. Nedrīkst būt tā – šodien tu esi vajadzīgs, bet rīt vairs ne. Tāpēc mūs interesē lielu klientu pasūtījumi, lai varētu strādāt ritmiski un visiem pietiktu darba. Tas gan neizslēdz iespēju pieņemt arī nelielus pasūtījumus.

 Protams, jāraugās arī, lai nebūtu pārslodze. Tas nozīmē, ka reizēm varam pat atteikties no kāda līguma, ja nav brīvu darba roku un cits pasūtījums ir izdevīgāks. Tas ir pilnīgi loģiski. Nevar uzņemties cept tortes, ja pamatprodukcija ir rupjmaize. Tāpēc arī notiek gan specializācija, gan klientu segmentācija.

 

Ārpakalpojumi, nevis ārproblēmas

Savulaik Lattelekom veiksmīgi iesāka sadarbību ar pašvaldībām, dibinot kontaktu centrus Cēsīs un Ventspilī. Šādu sadarbības formu varētu turpināt ar citām pašvaldībām, tomēr Baiba Paegle uzskata, ka dialogam un izpratnei par biznesu jābūt abpusējai: – Nevar gribēt, lai ārpakalpojumu sniedzējs risinātu arī klienta problēmas un sakārtotu procesus, turklāt bez maksas. Pašvaldības gatavas maksāt par tehniku, tehnoloģijām un operatoru rokām, bet nevis par procesu sakārtošanu, ko nevar ar roku sataustīt. Tomēr, lai sniegtu ārpakalpojumus, jābūt skaidri aprakstītai un sakārtotai visai procesa ķēdei - kā informācija tiek atjaunota, kādi ir tās avoti utt. Bizness nav altruisms, nevēlamies, lai mūs uztver kā klienta iekšējo procesu uzlabotājus. Kamēr šie jautājumi pašvaldībās nav sakārtoti, tikmēr pret šādiem klientiem izturos ļoti piesardzīgi.

Biznesa klienti gan saprot, ka jāmaksā arī par rokām neaptaustāmu procesu sakārtošanu. Tomēr visērtāk ir runāt ar ārzemju biznesa partneriem, jo tur vispār nerodas šādi jautājumi.

 

Pirmie 30

Jaunais uzņēmums jau iekarojis 30 ārējo korporatīvo klientu uzticību (ārpus Lattelekom). Starp tiem ir gan Latvijas, gan ārvalstu klienti; gan tādi, kas noslēguši īstermiņa līgumu (tikai uz vienu pakalpojumu), gan tādi, kas plāno sadarboties ar C1 ilgus gadus. Klientu vēlmes mainās, viņi aizvien vairāk saprot, ar ko vērts cīnīties pašiem un ko labāk uzticēt profesionāļiem, lai rezultātā iegūtu krietni lielāku ražu.

Klientu skaits C1 komandai nav tik būtisks, galvenais ir iegūtā uzticība un savstarpējā saprašanās no pusvārda. Jā, protams, arī transakciju apjoms.

Baiba Paegle: - Mēs tikko esam uzkāpuši uz biznesa skrejceļa, bet skolas nauda jau nopelnīta, un par darba trūkumu mums raižu nav. Ļoti liela nozīme ir arī tam, ka esam vienā komandā ar Lattelekom Grupu un TeliaSonera. Tā ir liela privilēģija, kas, no vienas puses, nodrošina mums pozitīvas atsauksmes un atpazīstamību un, no otras puses, ļauj piedalīties starptautiskos projektu konkursos kā citu Eiropā pazīstamu kontaktu centru partneriem. Varbūt tas dažam šķiet dīvaini, bet šajā tirgus virzienā konkurenti ir arī labi partneri, jo apjomi ir pietiekami lieli, un bieži vien ar pašu operatoriem neiztikt. Šajā nozarē konkurence drīzāk ir par resursiem un kompetenci. Tāpēc mūs labprāt aicina par partneriem, un gluži tāpat arī mēs aicinām talkā citus kontaktu centrus Baltijā, lai varētu piedāvāt klientiem vismaz Baltijas apjomu. Un tas nav nekāds mazais – kopīgi varētu nodrošināt vairākus tūkstošus operatoru. Ārvalstu klienti uz Baltiju parasti raugās kā uz vienotu tirgu. Tāpēc salīdzinājumā ar lielajiem Indijas kontaktu centriem mūsu konkurētspēja izpaužas tieši spējā sadarboties. Arī Eiropas mēroga spēlētāji lielajos darījumos piesaista citus kontaktu centrus, un tādējādi samazinām risku, ka nevarēsim operatorus pastāvīgi nodrošināt ar darbu.

Eiropā šobrīd efektīvi darbojas Twenty4Help, Runway, Transcom, Profcom un daži citi uzņēmumi. Vienlaikus pastāv arī konkurence starp kontaktu centriem, jo tie sacenšas pamatbiznesā – klientu apkalpošanā. Savukārt viņu korporatīvie klienti, kas izmanto kontaktu centru pakalpojumus, sacenšas par to, kā gala lietotājiem piedāvāt pēc iespējas labākus pakalpojumus, kas viņus nostādītu izdevīgā pozīcijā salīdzinājumā ar citiem. Tā kā visu laiku jābūt radošiem un nedrīkst apmierināties ar seniem sasniegumiem.

 

Īpašais klients - Lattelekom

B. Paegle: - C1 ekskluzīvākais un lielākais klients ir Lattelekom. Mātes uzņēmuma klientu apkalpošana mums ir pati svarīgākā prioritāte, un tā kā deviņos gados esam labi sastrādājušies, mēs labi pārzinām Lattelekom biznesu un piedāvājam dažādus radošus risinājumus visos virzienos, kur vien var kaut ko uzlabot un optimizēt. Mūsu savstarpējā līgumā ir punkts, kur teikts, ka uzņemamies samazināt mātes kompānijas izdevumus. Tas ir iespējams, izmantojot ārpakalpojumus, jo operatoru pakalpojumi tādējādi izmaksā lētāk.

Labprāt piedalīsimies arī Lattelekom starptautiskajos projektos, kur vien būs vajadzīga mūsu pieredze, un ar gandarījumu jāteic, ka Korporatīvo risinājumu daļa ar mums rēķinās, gatavojot šādas piedāvājumu paketes. Lattelekom sadarbojas arī ar valsts iestādēm, un, kad pienāks īstais brīdis, mūs noteikti atcerēsies un uzaicinās iesaistīties lielās komandas darbā. Tā kā mēs, kļuvuši par meitas uzņēmumu, joprojām jūtamies kā savējie. Bet tas nebūt nenozīmē, ka var palaist vadības grožus vaļīgāk. Mūsu izpratnē būt savējiem nozīmē nekad nepievilt komandu. Pat tad, ja katru gadu jādara, teiksim, par 10 procentiem labāk nekā iepriekšējā gadā. Tas nav maz. Kā tas iespējams? Jāatrod ideāls veids, kā aplaimot klientu, vienlaikus nopelnot naudu. Tas panākams ar radošu garu un pārliecību, ka tas, ko darām, ļaus klientam kļūt par uzvarētāju.

 

 

 

 

Citrus Solutions uzņem apgriezienus 

 

Lattelekom telekomunikāciju tīkla pakalpojumi kopš šīsvasaras - ar citrusu smaržu,  kuplu zaru vainagu un mūžzaļa koka dzīvīgumu. Tas viss simboliski raksturo jauno Lattelekom Grupas meitas uzņēmumu Citrus Solutions, kura mērķis ir atšķirties no citiem līdzīga profila nozares uzņēmumiem ne vien ar nosaukumu, bet arī ar svaigiem, sulīgiem un galvenais – auglīgiem risinājumiem.

Citrus Solutions ir izvirzījis mērķi kļūt par nozīmīgu telekomunikāciju tīklu būvniecības un apkalpošanas uzņēmumu Baltijas valstīs, liekot galveno uzsvaru uz tīklu izbūves projektu vadību. Lai šo mērķi sasniegtu, Citrus Solutions vēlas kļūt par uzticamu, profesionālu partneri elektronisko sakaru pakalpojumu sniedzējiem un uzņēmumiem, kuri vēlas izbūvēt savu vājstrāvas vai zemsprieguma tīkla infrastruktūru.

Jau tagad Lattelekom jaunais meitasuzņēmuma SIA Citrus Solutions ir uzsācis aktīvu darbu, piedāvājot daudzveidīgus pakalpojumus un risinājumus Latvijas tirgū.

Izmantojot savu darbinieku profesionālo pieredzi, kā arī partneru – starptautiski atzītu iekārtu ražotāju un pakalpojumu sniedzēju - zināšanas un jaunākās tehnoloģijas, Citrus Solutions piedāvā tirgū  infrastruktūras izbūves pakalpojumus:

·         optisko tīklu, bezvadu vai vara kabeļu tīklu izbūvi, apkalpošanu;

·         vienotā kabeļu tīkla (LAN tīkla) izbūvi;

·         ieejas durvju kontroles audio un video sistēmu uzstādīšanu un apkalpošanu;

·         videonovērošanas sistēmu izbūvi;

·         iekštelpu elektroinstalācijas un elektrobarošanas sistēmu uzstādīšanu un apkalpošanu.

 

Par to, ka uzņēmumā norit intensīvs darbs liecina jau paveiktais. Citrus Solutions ir vienojies ar vairākiem klientiem par projektu realizāciju un uzsācis pārrunas par ilgtermiņa sadarbības veidošanu. Lai veiksmīgi attīstītu klientu apkalpošanas un pārdošanas kompetences uzņēmumā, ir izveidota arī Pārdošanas nodaļa, kuru tagad vada pārdošanas direktore Agita Grinšpone. Izvirzīto mērķu sasniegšanai veiktas arī daudzas citas pārmaiņas..

Lielākie projekti, kurus Citrus Solutions realizē, ir optiskā tīkla izbūve, bezvadu sistēmu montāža un konfigurācija, kā arī vienotā kabeļu tīkla (LAN tīkla) izbūve mūsu klientiem.

Vienotais kabeļu tīkls mājai vai birojam nodrošinās telekomunikāciju, kabeļtelevīziju un datu pārraides, platjoslas ciparu komunikāciju servisu pakalpojumus - tā ir ekonomija, aizsardzība un komforts. Atbilstoši klientu vēlmēm, tiek piedāvāti dažādas sarežģītības pakāpes risinājumi. Vienotā kabeļu tīkla izbūvei izmantojam Eiropā atzītu firmu Lexel, Krone, 3M, Nexans, Brand-Rex un Lucent kabeļu sistēmas, tāpēc ir pārliecība, ka spējam realizēt pašas augstākās prasības.

Katram Citrus Solutions klientam tiek nodrošināta  individuāla apkalpošana, sākot ar projekta izstrādi līdz tā realizācijai un izbūvētā tīkla darbības nodrošināšanai.

Gunta KĻAVIŅA

 

 

 

Pārliecinieties par SIA Citrus Solutions piedāvāto pakalpojumu  kvalitāti un efektivitāti, izvēloties  mūs par saviem biznesa sadarbības partneriem!

 

 

Papildus kontakti:

 

Rinalds Sproģis,

SIA Citrus Solutions valdes priekšsēdētājs

Tālr.. +371 7056011,

e-pasts: rinalds.sprogis@citrus.lv

e-pasts: info@citrus.lv

 

Agita Grinšpona,

pārdošanas direktore

Tālr. +371 7056011,

e-pasts: agita.grinspona@citrus.lv

e-pasts: info@citrus.lv

 

 

 

 

 

 
Design and programming by Anton Alexandrov - 2001