LSS - rūdītu profesionāļu banka jeb mainām makšķeri pret makšķernieku
Klienta datu parraides tikla drošibas monitorings un
problemzinojumu apstrade
SIA Lattelekom Sakaru sistēmas (LSS),
pirmais Lattelekom meitas uzņēmums, 1. septembrī
atzīmēs piekto dzimšanas dienu. Toreiz, pirms pieciem gadiem,
atdaloties no lielās, spēcīgās mātes, jaunajam
uzņēmumam netrūka nedz drosmes, nedz arī
pārliecības par izvēlētā ceļa pareizību un
darbinieku profesionalitāti. Lai gan pēdējos gados
mainījies LSS biznesa virziens un uzņēmums kļuvis par vienu
no Latvijas IKT* tirgus līderiem, tā profesionalitāte un biznesa
vadmotīvi ir vēl pārliecinošāki. Kādi ir
šīs pārliecības iemesli? Par to SP stāsta LSS
izpilddirektors Juris VEIDEMANIS un pārdošanas un mārketinga
daļas direktors Ēriks EGLĪTIS.
Tehnoloģiju poligons
Viena no būtiskākajām SIA Lattelekom
Sakaru sistēmas iezīmēm ir tāda, ka ar klientiem
strādā eksperti, kuri pārzina piedāvātās
tehnoloģijas, iekārtas un programmatūru līdz
pēdējai niansei. Turklāt ne tikai teorētiski, bet arī
pārbaudot sistēmu darbību praksē. Kā stāsta Juris Veidemanis, LSS arī savā uzņēmumā izmanto un vienlaikus
izmēģina progresīvas tehnoloģijas, par kurām
Latvijā šobrīd runā tikai kā par lieliskām
nākotnes iespējām. Var teikt, ka arī paši LSS eksperti
ir soli priekšā laikam.
Lasot publikācijas par tehnoloģijām
internetā un nozares presē, kur vai katra trešā
piebārstīta ar voipiem (tā speciālisti sarunu
valodā latvisko balss pārraides pakalpojumu VoIP) un
dažādiem citiem interneta protokola pakalpojumu veidiem, rodas
jautājums, kāpēc Latvijā tos joprojām izmantojam
samērā maz. Rietumvalstīs IP pakalpojumi sekmīgi darbojas
jau sen, turpretī Latvijas mazie un vidējie biznesa klienti gan
atzīst to efektivitāti, bet lielos daudzumos iegādāties
nesteidzas. Kāpēc? Iemesls pavisam vienkāršs - pats VoIP
pakalpojams, protams, ir gan lētāks, gan arī ar daudz
plašākām funkcijām nekā tradicionālā balss
telefonija, bet, lai pie tā tiktu, vispirms jāiegādājas IP
tālruņa aparāti un/vai maršrutētāji, kuri
pagaidām vēl nav īpaši lēti. Turklāt vispirms
jāparaugās, cik veiksmīgi šo tehnoloģiju ieviesīs
citi.
J. Veidemanis: - Šobrīd un
vēl 2-3 gadus mazajiem uzņēmumiem VoIP
šķitīs svešs un varbūt ne sevišķi
izdevīgs. Savukārt lielie korporatīvie klienti ar
vairākām filiālēm, īpaši tie, kuri vēlas
veidot jaunu tīklu dažādās Latvijas pilsētās, ir
ieinteresēti un pietiekami aktīvi, jo saprot: ja pārraidāmo
datu apjoms ir liels, tad, apvienojot balss un datu tīklus, var krietni
ietaupīt līdzekļus.
LSS uzņēmumā realizēts
progresīvs un daudzfunkcionāls Cisco VoIP
risinājums. Tajā ir pieejamas daudzas papildu funkcijas,
piemēram, ar šo platformu var ērti nodrošināt arī
videokonferences.
Lattelekom ir ne tikai LSS
mātes uzņēmums, bet arī lielākais klients. LSS
pieredze būtiski papildinājusies, strādājot ar
komplicēto Lattelekom datortīklu, kurā ir vairāk nekā
3 000 PC, vairāk nekā 100 lokālo tīklu un 100 serveru.
Tā kā LSS piedalās gandrīz visu Lattelekom korporatīvo
IKT projektu un pakalpojumu izstrādē un realizācijā,
uzņēmuma komanda ir cieši saistīta arī ar Lattelekom
nākotnes plāniem, to skaitā ar interneta televīzijas
pakalpojumu, kurš tiks īstenots uz MPLS tehnoloģiskās
bāzes. Lattelekom optiskais maģistrālais tīkls
ļauj izmantot mūsdienīgo MPLS tehnoloģiju, kurai ir
Latvijas mērogiem pietiekošas, gandrīz neierobežotas
iespējas, lai jaunie pakalpojumi (to skaitā arī triple play)
tiktu tehniski perfekti nodrošināti.
Protams, bez LSS ekspertiem nekādi neiztikt
arī pašā lielākajā Lattelekom starptautiskajā
projektā Baltic Network, kurš pēc Igaunijas, Somijas un
Zviedrijas plešas tālāk uz austrumiem - uz Pēterburgu un
Maskavu. Baltic Network risinājuma pamatā ir viena no
jaunākajām IP tehnoloģijām - MPLS (sk. SP 1/2005).
Nopietns piedāvājums
Tiem klientiem, kuri
izšķīrušies par labu nākotnei, Lattelekom Sakaru
sistēmas spēj to piedāvāt jau tagad. LSS klienti var ne
vien izmēģināt, kā darbojas tā vai cita moderna
iekārta, bet arī saņemt profesionālus ieteikumus un
konsultācijas par to, kāds tehnoloģiskais risinājums vai
korporatīvā tīkla arhitektūra klientam būtu
vispiemērotākā un efektīvākā. Protams, neviens
nopietns uzņēmums neveido plašu korporatīvo tīklu
gadam, diviem vai trim, tāpēc LSS profesionāļi, labi
pārzinot nozares tendences, jau tagad var prognozēt, kā klienta
tīkls varētu attīstīties pēc arī pēc pieciem
gadiem, kā (un vai) pašreizējās ierīces būs
savietojamas ar nākamās paaudzes iekārtām un
risinājumiem, vai tās būs izmantojamas arī tīklu,
tehnoloģiju un pakalpojumu konverģences apstākļos, kas
tuvojas lieliem soļiem.
Kāds droši vien iebildīs, ka pat
profesionāļi nevar paredzēt visas detaļas desmit gadu uz
priekšu. Tiesa gan, tomēr ekspertu uzdevums ir prognozēt klienta
korporatīvā tīkla nākotni tik gudri un elastīgi, lai
viņam pēc 10 gadiem nebūtu jāsāk no nulles.
Tāpēc arī LSS profesionālais piedāvājums ietver
pilnīgi visu, kas klientam nepieciešams, - tīkla
risinājumu, aparatūras un programmatūras piegādi no
uzticamiem ražotājiem, visdažādāko pakalpojumu
tehnoloģisko bāzi, aparatūras nomu, tīkla
drošības risinājumus un monitoringu, datu centru
apkalpošanas pakalpojumus, datorparka un tīkla perifēro
iekārtu apkopi, programmatūras atjaunošanu utt. Ja klients
vēlas, Lattelekom Sakaru sistēmas var ierīkot gan
fiksēto, gan bezvadu tīklu (arī īslaicīgus,
piemēram, izstādei vai izklaides pasākumam).
Īstenībā vieglāk būtu pateikt, ko LSS klientiem
nepiedāvā, jo tas tiešām piedāvā plašu IKT
infrastruktūras pakalpojumu klāstu (skat. www.lss.lv).
Turklāt LSS ir augsti kvalificēti
eksperti, kuri ir specializējušies pazīstamu ražotāju
produkcijas apguvē un regulāri papildina zināšanas šo
pašu ražotāju rīkotajos mācību kursos,
saņemot vai atjaunojot profesionālo kursu sertifikātus. Gada
laikā LSS darbinieki apmeklē vidēji 80 dažādus kursus
un seminārus. Uzņēmumā Lattelekom Sakaru sistēmas
ir sertificēti Cysco Systems, Microsoft MCSE, Microsoft
MCP, Novell CNE, IBM, HP, Check Point Software Technologies, Alcatel
Omnicore Products, Ericsson, Siemens, Nortel Networks un citu
pazīstamu uzņēmumu produkcijas eksperti. Tā kā
šādas klases speciālistu Latvijā nav daudz, tad tik liela
to koncentrācija un daudzveidība vienuviet uzskatāma par lielu
uzņēmuma bagātību.
Cisco sudrabs tikpat nopietns
kā ISO
Datu drošības un aizsardzības
sistēmu projektēšana un uzturēšana datu pārraides
tīklos ir viens no galvenajiem Lattelekom Sakaru sistēmu
pamatdarbības virzieniem. LSS ir Cisco sertificēts partneris
VPN drošības risinājumos. Cisco partnera statuss
apliecina speciālas zināšanas un kompetenci Cisco Systems
drošības risinājumu pārdošanā,
projektēšanā, ieviešanā un uzturēšanā. Lattelekom
Sakaru sistēmas bija pirmais Baltijas uzņēmums, kas nesen
ieguva Cisco Silver Partner statusu. Lai to iegūtu,
uzņēmumam vajadzēja izturēt pārbaudi, kura bija ne
mazāk stingra un sarežģīta kā martā
iegūtā ISO 9000/2000 kvalitātes sertifikāta audits.
Nesen divi LSS darbinieki kļuvuši par
augstākā līmeņa Cisco sertificētiem ekspertiem,
iegūstot CCIE sertifikātu. Šis fakts ir jo
īpašāks tādēļ, ka pasaulē CCIE
pielīdzina doktora grādam datu tīklu nozarē. Latvijā
pavisam ir tikai četri šādi eksperti, bet visā Baltijā
- astoņi.
Drošības risinājumi
Beidzot arī Latvijas uzņēmēji
ir sapratuši, ka par informācijas drošību ir vērts
tērēt līdzekļus. SIA Lattelekom Sakaru sistēmas
jau vairākus gadus integrē drošības risinājumus Lattelekom
maģistrālajā tīklā, līdz ar to
korporatīvajiem klientiem piedāvātie pakalpojumi jau uzreiz, bez
īpaša pieprasījuma, ir aizsargāti maģistrālā
tīkla līmenī. Klients var izvēlēties arī
dažādus individuālos drošības risinājumus (ugunsmūris,
proaktīvās antivīrusu sistēmas, Internet Security System
u. c.), kurus LSS piedāvā kā dažāda līmeņa
pakalpojumus ar konkrētu cenu.
LSS klienti ir arī uzņēmumi ar lielu
tīklu kā, piemēram, Latvijas Gāze, kuras tīklam
ir vairāki piekļuves punkti no ārpuses. Tādos
gadījumos drošības jautājumi tiek kārtoti pilnīgi
citādi, kopā ar komplekso tīkla risinājumu. Protams,
klientam vispirms jāizveido uzņēmuma drošības
stratēģija, jāizprot, ko viņš vēlas iegūt,
kādas ir tīkla lietotāju grupu piekļuves tiesības datu
bāzei, ko klients vēlas aizsargāt.
Šobrīd Latvijā ir daudz firmu, kuras
piedāvā ugunsmūri un citus drošības risinājumus,
bet Lattelekom Sakaru sistēmas no tām atšķiras ar
to, ka piedāvā datortīklu nepārtrauktu uzraudzību 24
stundas diennaktī.
Ēriks Eglītis LSS atbildību
tēlaini ilustrē tā: - Lattelekom Sakaru sistēmas
nevis pārdod klientam makšķeri, bet uzdod savam
makšķerniekam augsti kvalificētam darbiniekam -
uzraudzīt, kas notiek klienta tīklā (vai zivju
dīķī nav uzradusies kāda plēsoņa). Ja
tīklā notiek kas neparedzēts vai kas tāds, kam tur nav
jānotiek, tad eksperts nekavējoties rīkojas, lai novērstu
drošības draudus.
LSS darbinieki atrodas visās
lielākajās Latvijas pilsētās, lai lielākas
kļūmes gadījumā būtu tuvāk klientiem.
Sākotnēji šie eksperti apkalpoja tikai Lattelekom
struktūrvienības, bet šobrīd tie atbalsta vairāk
nekā 150 biznesa klientu dažādās Latvijas vietās.
Starp tiem arī mazie un vidējie uzņēmumi, kā arī
pašvaldību iestādes un bibliotēkas. Šiem klientiem nav
sava IT speciālista, un datortīklā vidēji ir 5-10 datori.
Šāds profesionāļu atbalsts kļūst aizvien
aktuālāks, īpaši laukos.
LSS piedāvā klientiem ne vien datu
drošības, bet arī fiziskās drošības pakalpojumus
- apsardzes un ugunsdrošības signalizāciju,
videonovērošanas un ierakstīšanas sistēmas ar automātisku
informācijas saglabāšanu un datu arhivēšanu u. c.
Jūtamies pārliecināti
un konkurētspējīgi
SIA Lattelekom Sakaru sistēmas
darbības lauks šobrīd ir precīzi definēts, un
uzņēmums plāno padziļināt darbību, kā
arī papildināt darbinieku kvalifikāciju ar jaunām
zināšanām. Augstākās kvalitātes
piedāvājumi un aizvien lielāka pieredze netradicionālu un
starptautisku projektu īstenošanā, spēcīga
profesionāļu komanda, ISO sertifikāts un citas
konkurētspēju veicinošas priekšrocības ļauj
SIA Lattelekom Sakaru sistēmas justies pārliecinoši
arī brīvajā Latvijas IKT tirgū, kurā vairāk vai
mazāk aktīvi darbojas apmēram 300 IT uzņēmumu.
J. Veidemanis: - Lattelekom Sakaru
sistēmas piedāvā mūsdienīgas, drošas un
daudzveidīgas informācijas un komunikācijas tehnoloģijas.
Mūsu galvenās vērtības ir kvalitatīvi padarīts
darbs, kas pilnībā apmierina mūsu klientu, kā arī
profesionāla komanda un lojalitāte pret uzņēmuma
partneriem.
Ja LSS iegriežas kāds nesen uz Latviju
atceļojis potenciālais biznesa klients, kurš vēl mazliet
šaubās, vai atnācis uz īsto vietu, lai saņemtu augstas
klases informācijas un komunikāciju tehnoloģijas (IKT)
pakalpojumus, būtu vērts aplūkot telpu, kuru LSS
asprāši smaidot nodēvējuši par slavas zāli. Tās
sienu rotā divās rindās izvietotie kvalifikācijas
sertifikāti, diplomi, pazīstamu nozares uzņēmumu (Microsoft,
Cisco Systems, Nortel, Siemens, HP u. c.) sertifikāti, kas
liecina, ka uzņēmumā ir īpaši sagatavoti
profesionāļi, kas spēj tikt galā pat ar pašām
sarežģītākajām prasībām. Taisnības
labad gan jāpiebilst, ka ar šiem reprezentablajiem dokumentiem LSS
neviens nedižojas un pat nemin tos sarunās ar klientu. Tie
vienkārši ir, kā jau tas mūsdienās piedienas
profesionālam un uzticamam sadarbības partnerim.
Gunta KĻAVIŅA
Piezīme
* IKT - informācijas un komunikāciju
tehnoloģijas (ICT - Information and Communication Technologies);
šādu terminu un saīsinājumu būtu pareizāk lietot
līdzšinējā IT&T vietā, jo tas precīzāk
atbilst tehnoloģiju konverģences tendencēm.
SIA Lattelekom Sakaru
sistēmas
Bāriņu ielā 10
Rīgā, LV-1002
Tālr. 7 054 000
Fakss 7 054 010
e-pasts: info@lss.lv
www.lss.lv
SIA Lattelekom Sakaru sistēmas (LSS), pirmais Lattelekom meitas uzņēmums, 1. septembrī atzīmēs piekto dzimšanas dienu. Toreiz, pirms pieciem gadiem, atdaloties no lielās, spēcīgās mātes, jaunajam uzņēmumam netrūka nedz drosmes, nedz arī pārliecības par izvēlētā ceļa pareizību un darbinieku profesionalitāti. Lai gan pēdējos gados mainījies LSS biznesa virziens un uzņēmums kļuvis par vienu no Latvijas IKT* tirgus līderiem, tā profesionalitāte un biznesa vadmotīvi ir vēl pārliecinošāki. Kādi ir šīs pārliecības iemesli? Par to SP stāsta LSS izpilddirektors Juris VEIDEMANIS un pārdošanas un mārketinga daļas direktors Ēriks EGLĪTIS.
Tehnoloģiju poligons
Viena no būtiskākajām SIA Lattelekom Sakaru sistēmas iezīmēm ir tāda, ka ar klientiem strādā eksperti, kuri pārzina piedāvātās tehnoloģijas, iekārtas un programmatūru līdz pēdējai niansei. Turklāt ne tikai teorētiski, bet arī pārbaudot sistēmu darbību praksē. Kā stāsta Juris Veidemanis, LSS arī savā uzņēmumā izmanto un vienlaikus izmēģina progresīvas tehnoloģijas, par kurām Latvijā šobrīd runā tikai kā par lieliskām nākotnes iespējām. Var teikt, ka arī paši LSS eksperti ir soli priekšā laikam.
Lasot publikācijas par tehnoloģijām internetā un nozares presē, kur vai katra trešā piebārstīta ar voipiem (tā speciālisti sarunu valodā latvisko balss pārraides pakalpojumu VoIP) un dažādiem citiem interneta protokola pakalpojumu veidiem, rodas jautājums, kāpēc Latvijā tos joprojām izmantojam samērā maz. Rietumvalstīs IP pakalpojumi sekmīgi darbojas jau sen, turpretī Latvijas mazie un vidējie biznesa klienti gan atzīst to efektivitāti, bet lielos daudzumos iegādāties nesteidzas. Kāpēc? Iemesls pavisam vienkāršs - pats VoIP pakalpojams, protams, ir gan lētāks, gan arī ar daudz plašākām funkcijām nekā tradicionālā balss telefonija, bet, lai pie tā tiktu, vispirms jāiegādājas IP tālruņa aparāti un/vai maršrutētāji, kuri pagaidām vēl nav īpaši lēti. Turklāt vispirms jāparaugās, cik veiksmīgi šo tehnoloģiju ieviesīs citi.
J. Veidemanis: - Šobrīd un vēl 2-3 gadus mazajiem uzņēmumiem VoIP šķitīs svešs un varbūt ne sevišķi izdevīgs. Savukārt lielie korporatīvie klienti ar vairākām filiālēm, īpaši tie, kuri vēlas veidot jaunu tīklu dažādās Latvijas pilsētās, ir ieinteresēti un pietiekami aktīvi, jo saprot: ja pārraidāmo datu apjoms ir liels, tad, apvienojot balss un datu tīklus, var krietni ietaupīt līdzekļus.
LSS uzņēmumā realizēts progresīvs un daudzfunkcionāls Cisco VoIP risinājums. Tajā ir pieejamas daudzas papildu funkcijas, piemēram, ar šo platformu var ērti nodrošināt arī videokonferences.
Lattelekom ir ne tikai LSS mātes uzņēmums, bet arī lielākais klients. LSS pieredze būtiski papildinājusies, strādājot ar komplicēto Lattelekom datortīklu, kurā ir vairāk nekā 3 000 PC, vairāk nekā 100 lokālo tīklu un 100 serveru. Tā kā LSS piedalās gandrīz visu Lattelekom korporatīvo IKT projektu un pakalpojumu izstrādē un realizācijā, uzņēmuma komanda ir cieši saistīta arī ar Lattelekom nākotnes plāniem, to skaitā ar interneta televīzijas pakalpojumu, kurš tiks īstenots uz MPLS tehnoloģiskās bāzes. Lattelekom optiskais maģistrālais tīkls ļauj izmantot mūsdienīgo MPLS tehnoloģiju, kurai ir Latvijas mērogiem pietiekošas, gandrīz neierobežotas iespējas, lai jaunie pakalpojumi (to skaitā arī triple play) tiktu tehniski perfekti nodrošināti.
Protams, bez LSS ekspertiem nekādi neiztikt arī pašā lielākajā Lattelekom starptautiskajā projektā Baltic Network, kurš pēc Igaunijas, Somijas un Zviedrijas plešas tālāk uz austrumiem - uz Pēterburgu un Maskavu. Baltic Network risinājuma pamatā ir viena no jaunākajām IP tehnoloģijām - MPLS (sk. SP 1/2005).
Nopietns piedāvājums
Tiem klientiem, kuri izšķīrušies par labu nākotnei, Lattelekom Sakaru sistēmas spēj to piedāvāt jau tagad. LSS klienti var ne vien izmēģināt, kā darbojas tā vai cita moderna iekārta, bet arī saņemt profesionālus ieteikumus un konsultācijas par to, kāds tehnoloģiskais risinājums vai korporatīvā tīkla arhitektūra klientam būtu vispiemērotākā un efektīvākā. Protams, neviens nopietns uzņēmums neveido plašu korporatīvo tīklu gadam, diviem vai trim, tāpēc LSS profesionāļi, labi pārzinot nozares tendences, jau tagad var prognozēt, kā klienta tīkls varētu attīstīties pēc arī pēc pieciem gadiem, kā (un vai) pašreizējās ierīces būs savietojamas ar nākamās paaudzes iekārtām un risinājumiem, vai tās būs izmantojamas arī tīklu, tehnoloģiju un pakalpojumu konverģences apstākļos, kas tuvojas lieliem soļiem.
Kāds droši vien iebildīs, ka pat profesionāļi nevar paredzēt visas detaļas desmit gadu uz priekšu. Tiesa gan, tomēr ekspertu uzdevums ir prognozēt klienta korporatīvā tīkla nākotni tik gudri un elastīgi, lai viņam pēc 10 gadiem nebūtu jāsāk no nulles. Tāpēc arī LSS profesionālais piedāvājums ietver pilnīgi visu, kas klientam nepieciešams, - tīkla risinājumu, aparatūras un programmatūras piegādi no uzticamiem ražotājiem, visdažādāko pakalpojumu tehnoloģisko bāzi, aparatūras nomu, tīkla drošības risinājumus un monitoringu, datu centru apkalpošanas pakalpojumus, datorparka un tīkla perifēro iekārtu apkopi, programmatūras atjaunošanu utt. Ja klients vēlas, Lattelekom Sakaru sistēmas var ierīkot gan fiksēto, gan bezvadu tīklu (arī īslaicīgus, piemēram, izstādei vai izklaides pasākumam). Īstenībā vieglāk būtu pateikt, ko LSS klientiem nepiedāvā, jo tas tiešām piedāvā plašu IKT infrastruktūras pakalpojumu klāstu (skat. www.lss.lv).
Turklāt LSS ir augsti kvalificēti eksperti, kuri ir specializējušies pazīstamu ražotāju produkcijas apguvē un regulāri papildina zināšanas šo pašu ražotāju rīkotajos mācību kursos, saņemot vai atjaunojot profesionālo kursu sertifikātus. Gada laikā LSS darbinieki apmeklē vidēji 80 dažādus kursus un seminārus. Uzņēmumā Lattelekom Sakaru sistēmas ir sertificēti Cysco Systems, Microsoft MCSE, Microsoft MCP, Novell CNE, IBM, HP, Check Point Software Technologies, Alcatel Omnicore Products, Ericsson, Siemens, Nortel Networks un citu pazīstamu uzņēmumu produkcijas eksperti. Tā kā šādas klases speciālistu Latvijā nav daudz, tad tik liela to koncentrācija un daudzveidība vienuviet uzskatāma par lielu uzņēmuma bagātību.
Cisco sudrabs tikpat nopietns kā ISO
Datu drošības un aizsardzības sistēmu projektēšana un uzturēšana datu pārraides tīklos ir viens no galvenajiem Lattelekom Sakaru sistēmu pamatdarbības virzieniem. LSS ir Cisco sertificēts partneris VPN drošības risinājumos. Cisco partnera statuss apliecina speciālas zināšanas un kompetenci Cisco Systems drošības risinājumu pārdošanā, projektēšanā, ieviešanā un uzturēšanā. Lattelekom Sakaru sistēmas bija pirmais Baltijas uzņēmums, kas nesen ieguva Cisco Silver Partner statusu. Lai to iegūtu, uzņēmumam vajadzēja izturēt pārbaudi, kura bija ne mazāk stingra un sarežģīta kā martā iegūtā ISO 9000/2000 kvalitātes sertifikāta audits.
Nesen divi LSS darbinieki kļuvuši par augstākā līmeņa Cisco sertificētiem ekspertiem, iegūstot CCIE sertifikātu. Šis fakts ir jo īpašāks tādēļ, ka pasaulē CCIE pielīdzina doktora grādam datu tīklu nozarē. Latvijā pavisam ir tikai četri šādi eksperti, bet visā Baltijā - astoņi.
Drošības risinājumi
Beidzot arī Latvijas uzņēmēji ir sapratuši, ka par informācijas drošību ir vērts tērēt līdzekļus. SIA Lattelekom Sakaru sistēmas jau vairākus gadus integrē drošības risinājumus Lattelekom maģistrālajā tīklā, līdz ar to korporatīvajiem klientiem piedāvātie pakalpojumi jau uzreiz, bez īpaša pieprasījuma, ir aizsargāti maģistrālā tīkla līmenī. Klients var izvēlēties arī dažādus individuālos drošības risinājumus (ugunsmūris, proaktīvās antivīrusu sistēmas, Internet Security System u. c.), kurus LSS piedāvā kā dažāda līmeņa pakalpojumus ar konkrētu cenu.
LSS klienti ir arī uzņēmumi ar lielu tīklu kā, piemēram, Latvijas Gāze, kuras tīklam ir vairāki piekļuves punkti no ārpuses. Tādos gadījumos drošības jautājumi tiek kārtoti pilnīgi citādi, kopā ar komplekso tīkla risinājumu. Protams, klientam vispirms jāizveido uzņēmuma drošības stratēģija, jāizprot, ko viņš vēlas iegūt, kādas ir tīkla lietotāju grupu piekļuves tiesības datu bāzei, ko klients vēlas aizsargāt.
Šobrīd Latvijā ir daudz firmu, kuras piedāvā ugunsmūri un citus drošības risinājumus, bet Lattelekom Sakaru sistēmas no tām atšķiras ar to, ka piedāvā datortīklu nepārtrauktu uzraudzību 24 stundas diennaktī.
Ēriks Eglītis LSS atbildību tēlaini ilustrē tā: - Lattelekom Sakaru sistēmas nevis pārdod klientam makšķeri, bet uzdod savam makšķerniekam augsti kvalificētam darbiniekam - uzraudzīt, kas notiek klienta tīklā (vai zivju dīķī nav uzradusies kāda plēsoņa). Ja tīklā notiek kas neparedzēts vai kas tāds, kam tur nav jānotiek, tad eksperts nekavējoties rīkojas, lai novērstu drošības draudus.
LSS darbinieki atrodas visās lielākajās Latvijas pilsētās, lai lielākas kļūmes gadījumā būtu tuvāk klientiem. Sākotnēji šie eksperti apkalpoja tikai Lattelekom struktūrvienības, bet šobrīd tie atbalsta vairāk nekā 150 biznesa klientu dažādās Latvijas vietās. Starp tiem arī mazie un vidējie uzņēmumi, kā arī pašvaldību iestādes un bibliotēkas. Šiem klientiem nav sava IT speciālista, un datortīklā vidēji ir 5-10 datori. Šāds profesionāļu atbalsts kļūst aizvien aktuālāks, īpaši laukos.
LSS piedāvā klientiem ne vien datu drošības, bet arī fiziskās drošības pakalpojumus - apsardzes un ugunsdrošības signalizāciju, videonovērošanas un ierakstīšanas sistēmas ar automātisku informācijas saglabāšanu un datu arhivēšanu u. c.
Jūtamies pārliecināti un konkurētspējīgi
SIA Lattelekom Sakaru sistēmas darbības lauks šobrīd ir precīzi definēts, un uzņēmums plāno padziļināt darbību, kā arī papildināt darbinieku kvalifikāciju ar jaunām zināšanām. Augstākās kvalitātes piedāvājumi un aizvien lielāka pieredze netradicionālu un starptautisku projektu īstenošanā, spēcīga profesionāļu komanda, ISO sertifikāts un citas konkurētspēju veicinošas priekšrocības ļauj SIA Lattelekom Sakaru sistēmas justies pārliecinoši arī brīvajā Latvijas IKT tirgū, kurā vairāk vai mazāk aktīvi darbojas apmēram 300 IT uzņēmumu.
J. Veidemanis: - Lattelekom Sakaru sistēmas piedāvā mūsdienīgas, drošas un daudzveidīgas informācijas un komunikācijas tehnoloģijas. Mūsu galvenās vērtības ir kvalitatīvi padarīts darbs, kas pilnībā apmierina mūsu klientu, kā arī profesionāla komanda un lojalitāte pret uzņēmuma partneriem.
Ja LSS iegriežas kāds nesen uz Latviju atceļojis potenciālais biznesa klients, kurš vēl mazliet šaubās, vai atnācis uz īsto vietu, lai saņemtu augstas klases informācijas un komunikāciju tehnoloģijas (IKT) pakalpojumus, būtu vērts aplūkot telpu, kuru LSS asprāši smaidot nodēvējuši par slavas zāli. Tās sienu rotā divās rindās izvietotie kvalifikācijas sertifikāti, diplomi, pazīstamu nozares uzņēmumu (Microsoft, Cisco Systems, Nortel, Siemens, HP u. c.) sertifikāti, kas liecina, ka uzņēmumā ir īpaši sagatavoti profesionāļi, kas spēj tikt galā pat ar pašām sarežģītākajām prasībām. Taisnības labad gan jāpiebilst, ka ar šiem reprezentablajiem dokumentiem LSS neviens nedižojas un pat nemin tos sarunās ar klientu. Tie vienkārši ir, kā jau tas mūsdienās piedienas profesionālam un uzticamam sadarbības partnerim.
Gunta KĻAVIŅA
Piezīme
* IKT - informācijas un komunikāciju tehnoloģijas (ICT - Information and Communication Technologies); šādu terminu un saīsinājumu būtu pareizāk lietot līdzšinējā IT&T vietā, jo tas precīzāk atbilst tehnoloģiju konverģences tendencēm.
SIA Lattelekom Sakaru sistēmas
Bāriņu ielā 10
Rīgā, LV-1002
Tālr. 7 054 000
Fakss 7 054 010
e-pasts: info@lss.lv
www.lss.lv