Sakaru Pasaule - Žurnāls par
modernām komunikācijām

  
  


Atpakaļ Jaunais numurs Arhīvs Par mums Meklēšana

IT pakalpojumi maziem un vidējiem uzņēmumiem

   

Autors

 

Lattelekom ir viens no tiem lielajiem nozares uzņēmumiem, kur nekas nestāv uz vietas, kur viss ir kustībā. Varētu teikt arī tā - tur visu laiku tiek pārbīdītas mēbeles, lai būtu ērtāk klientiem un parocīgāk pašiem. Īstenībā - ne jau mēbeles, bet idejas, struktūra, pakalpojumi. Šobrīd viens no Lattelekom jaunumiem ir būtiskas izmaiņas mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) apkalpošanas stratēģijā un pakalpojumu klāstā, īpaši akcentējot IT pakalpojumus. Par to, kas īsti mainījies un ko iegūst klienti, SP stāsta Lattelekom Biznesu risinājumu daļas programmu vadītājs Gints MIĶELSONS. 

 

Visi MVU pakalpojumi zem vienas cepures

- Lielākais jaunums šobrīd ir tāds, - skaidro Gints Miķelsons, - ka Lattelekom tagad arī mazajiem un vidējiem uzņēmumiem piedāvā pilnu IT&T biznesa pakalpojumu spektru. Tas nozīmē, ka joprojām piedāvājam gan biznesa balss, gan biznesa interneta un datu pārraides pakalpojumus, bet tagad klāt nākuši arī IT pakalpojumi MVU biznesa klientiem - datortehnikas (datori, printeri, programmatūra u.c.) piegāde, uzstādīšana un konfigurācija, garantijas un datoru lietotāju atbalsta pakalpojumi. 

Protams, jāņem vērā, ka mazie un vidējie uzņēmumi ir ļoti specifiska tirgus daļa. Vispirms jau tāpēc, ka to ir aptuveni 99 procenti no visiem uzņēmumiem, tomēr tie ir arī ļoti atšķirīgi - no zemnieku saimniecībām vai individuālajiem uzņēmumiem ar vienu diviem datoriem (to ir visvairāk) līdz uzņēmumiem ar 20 datoriem un vairāk (vidēji - ar 5-7 datoriem uzņēmumā). Tas nozīmē arī to, ka katras uzņēmumu grupas vajadzības un rocība ir atšķirīga, tāpēc Lattelekom Biznesa risinājuma daļa piedāvā tām dažādas pakalpojumu paketes un tarifu plānus, kā arī dažādus informācijas piegādes ceļus.

  Nosacītās MVU piramīdas apakšējais slānis - mazie  uzņēmumi ar vienu diviem datoriem - parasti izmanto tikai fiksētās balss pamatpakalpojumus, tāpēc viņi var saņemt informāciju par jaunajiem piedāvājumiem un pieteikt pakalpojumus Lattelekom mājaslapā vai Biznesa klientu apkalpošanas dienestā 800 77 77. Turpretī uzņēmumiem, kuru birojos jau ir piecas vai vairāk darba vietas un kuru attīstībai jauni un efektīvāki pakalpojumi ir vitāli svarīgi, tiek veltīta īpaši aktīva Lattelekom klientu konsultantu uzmanība. Tāpēc ar šiem biznesa klientiem, kuru ir vairāki tūkstoši, individuāli strādā Lattelekom klientu apkalpošanas komanda. Tajā darbojas vairāk nekā simts speciālistu visā Latvijas teritorijā. Viņi regulāri seko, kas viņu aprūpējamam uzņēmumam vajadzīgs, vai nav radušās problēmas, konsultē, skaidro, vai klients nevēlas citu tarifu vai pakalpojumu paketi, utt. Tas nozīmē arī to, ka šie īpaši aprūpētie jeb t.s. zelta klienti var vērsties pie saviem konsultantiem ar jebkurām pretenzijām, problēmām vai jautājumiem, kas saistīti ar Lattelekom IT&T pakalpojumiem. Tehniskās problēmas tiek operatīvi risinātas, klientiem zvanot uz centralizētiem palīdzības dienestiem, kur var pieteikt bojājumus par tālruņa līniju, datu pakalpojumiem, internetu,  datoriem un programmām, bieži vien problēmas tiek atrisinātas, izmantojot tālruni, bet, ja  nepieciešams, pie klienta ierodas tehniskie speciālisti.

 

IT pakalpojumi

Lattelekom sācis piedāvāt mazajiem un vidējiem uzņēmumiem nepieciešamos IT pakalpojumus - datortehniku un datortehnikas apkalpošanu. Šāda piedāvājuma iepriekš nebija. Ja klientam ar Lattelekom ir ilglaicīgs līgums, piemēram, par interneta pieslēgumu, viņš var nokārtot ikmēneša maksājumus par datortehnikas iegādi uz nomaksu kopā ar Lattelekom rēķiniem. Tas klientam ir ērtāk, jo tādējādi izdevumi kļūst pārskatāmāki un  vieglāk plānojami. 

- Mēs piedāvājam biznesa klientiem pasaules vadošo ražotāju datortehniku un biznesa datorprogrammas, kā arī to apkalpošanu, - skaidro Gints Miķelsons. Sadarbojoties ar tirgus līderiem, mēs kopīgi varam vienoties par izdevīgākiem nosacījumiem, tirgus izglītošanas resursiem, un ieguvējs būs klients. Sadarbojamies, piemēram, ar Microsoft un HP. Ilgtermiņā mums varētu būt vairāki partneri, kurus interesē darbs ar maziem un vidējiem uzņēmumiem.

Turklāt katru mēnesi Lattelekom kopā ar kādu no šiem partneriem izsludina speciālo piedāvājumu par izdevīgām cenām. Novembrī visa mēneša garumā bija HP akcija, kuras laikā Lattelekom MVU klienti varēja iegādāties HP portatīvos datorus kopā ar Microsoft programmatūru tikai par Ls 569. Ar Microsoft esam vienojušies par dažādām speciālām legalizācijas kampaņām. Par šiem piedāvājumiem konsultanti individuāli informē Lattelekom zelta klientus.

 

Serviss

Kopš vasaras sekmīgi ieviests vēl viens Lattelekom piedāvājums MVU  – datoru, serveru un printeru apkalpošanas pakalpojumi. Uzņēmumu interese par servisu ir pietiekami liela. Gints Miķelsons prognozē, ka līdz gada beigām varētu būt noslēgti vairāki desmiti servisa līgumu ar mazajiem un vidējiem uzņēmumiem. Salīdzinājumam - Igaunijas operators Elion aptuveni tādu pašu apjomu sasniedzis gada laikā.

Lattelekom piedāvā klientu datortehnikas apkalpošanu visā Latvijas teritorijā. Apkalpošanas līguma nosacījumi var būt dažādi - ar fiksētu mēneša maksu (t.i. aptuveni Ls 69 Ls mēnesī par 5 datoru, printera un servera apkopi), saņemot bezmaksas datorparka auditu un garantētu reakcijas laiku problēmu gadījumos ar neierobežotu iespēju jebkurā diennakts laikā  zvanīt uz IT palīdzības dienestu un neierobežotu IT speciālista izbraukumu skaitu vai, maksājot Ls 15  stundā  par katru izsaukumu. Katrā ziņā Lattelekom IT servisa komanda vairāku desmitu profesionāļu sastāvā ir pilnīgā MVU klientu rīcībā jebkurā Latvijas vietā.

Kas īsti ietilpst Lattelekom IT servisa piedāvājumā? Ja klients ir noslēdzis apkalpošanas līgumu, tiek regulāri aprūpēta visa datortehnika, arī tā, ko klients pats agrāk iegādājies. Servisa speciālisti nodrošina arī programmatūras instalāciju, pārinstalāciju, novecojušo versiju atjaunošanu, tīkla konfigurāciju, sniedz konsultācijas, iesaka uzlabojumus. Vārdu sakot, Lattelekom servisa darbinieki uztura visu sistēmu pastāvīgu darbību un gādā par profilaksi, ierodoties pie klienta regulāri - pat ja nav nekādu problēmu. Ja tomēr kaut kas atgadās, servisa speciālists garantētā laikā izbrauc pie klienta un novērš visas kļūmes. Daudzi uzņēmumi jau ir sapratuši, ka šāds pakalpojums ir daudz ērtāks un maksā arī krietni lētāk nekā algot pašiem savu tīkla administratoru vai tehnisko speciālistu. Šo pakalpojumu īpaši novērtē tādi klienti, kuru biznesam ir vitāli svarīgi, lai sistēma darbotos nepārtraukti, tāpēc pastāvīga datorparka apkope ir sava veida garantija viņu biznesa veiksmei.

Iespējams, ka mazie biznesa klienti,  kuru rīcībā ir viens vai divi datori uzskata, ka viņiem nav vajadzīgs servisa līgums, jo parasti palīdzība vajadzīga tikai pāris reižu gadā. Lattelekom ir piedāvājums arī tādiem klientiem - izbraukuma serviss ar stundu apmaksu. Protams, bez regulāras apkopes var gadīties visādi, -  gluži tāpat kā aizejot pie zobārsta tikai tad, kad vienīgā izeja ir - izraut sastrutojušo zobu.

 

Būs vēl izdevīgāk

Iespējams, pirms šo jauno pakalpojumu un īpašās MVU stratēģijas ieviešanas mazie un vidējie uzņēmumi nejutās pietiekami aprūpēti, bet nu viss mainās. Ne jau velti Lattelekom par to gādās vesela Biznesa risinājuma daļa kopā ar kolēģiem no Verdi, Apollo, LSS tehniskajiem speciālistiem, mārketinga komandu un klientu konsultantiem. Protams, top arī jauni, vēl izdevīgāki pakalpojumi un īpašie piedāvājumi.

Nākamgad iecerēts kāds īpaši pievilcīgs piedāvājums, kas īpaši varētu interesēt jaunos uzņēmumus, kuri tikko sāk veidoties un nav sākuši pelnīt. Protams, lai to varētu darīt, sākumam vajadzīga ar visu nepieciešamo biroja tehniku un sakariem aprīkota darba vieta. Tieši to par fiksētu mēneša maksu iecerējis piedāvāt Lattelekom - biroja darba vietas aprīkojumu, kurā ietilpst biroja tālrunis, balss un interneta pieslēgums, dators kopā ar programmatūru un pilnu servisu. Tā ir standartizēta darba vieta, kas derēs jebkuram tipiskam biroja darbiniekam. Šādu pakalpojumu par 1,5 eiro dienā jau piedāvā, piemēram, Deutsche Telekom. Kamēr uzņēmumam šāds pakalpojums ir vajadzīgs, tas par to maksā un lieto, ja ne - var atteikties un nopirkt savu biroja tehniku un programmatūru. Šāds piedāvājums noteikti varētu interesēt arī Latvijas klientus. Vismaz tos, kuri vēlas justies aprūpēti.

 

Gunta KĻAVIŅA

 

 

 

 
Design and programming by Anton Alexandrov - 2001